תחנת הדלק בגבעה הצרפתית
תחנת הדלק בגבעה הצרפתיתצילום: אריה קינג

הורי התלמידות באולפנת "צביה יצירתית" שבשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, מאיימים להשבית את בית הספר במידה ועיריית ירושלים לא תאריך את שעות האבטחה במוסד עד לשעות הערב.

יעל כהן, חברת ועד ההורים אומרת כי מזה זמן רב התלמידות נתונות להטרדות ואיומים. "בשנה שעברה לאחר מאבקים רבים, סידרו לנו שמירה, אבל השנה הודיעו לנו שהשמירה תהיה עד רבע לשלוש, והבנות לומדות עד שש בערב, ואחרי כל המהומות שהיו פה במיוחד בזמן מבצע ''צוק איתן'', אין מצב שאנחנו נשאיר את הבנות במתחם ללא אבטחה".

היא מספרת על פחדים וחששות של התלמידות, "הבנות מתכתבות ביניהן ומפחדות ללכת לאולפנה או לחזור הביתה. במוצאי שבת האחרון נשרפה תחנת הדלק בכניסה לעיסוואיה, האולפנה נמצאת מאה מטרים משם. בשבוע האחרון שילמנו מכיסנו את המשך האבטחה עד שש בערב, אבל זה נגמר.

"אנחנו דורשים מהעירייה להמשיך את האבטחה עד שש בערב, ולא - נאלץ לשקול מחר את השבתת האולפנה. בינתיים אנחנו מבינים שיש מחלוקת בין עיריית ירושלים והמשרד לביטחון פנים מי יתן את התקציב לשמירה, אבל אנחנו דורשים פתרון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לערוץ 7 כי האחריות לאבטחת מוסדות החינוך הינה באחריות משטרת ישראל. "בשל כך ובתיאום עם משרד החינוך ועפ"י שעות הלימוד הפורמאליות שהוגדרו ע"י משרד החינוך, קבעה משטרת ישראל 7 שעות אבטחה לבית ספר תיכון.

"במהלך שנת הלימודים הקודמת, נשאה עיריית ירושלים, לפנים משורת הדין, בעלויות הביטחון הנוספות לזמן המוגבל עד תום שנת הלימודים אשתקד (תשע"ד). במקביל פנתה העירייה למשטרת ישראל לאשר לביה"ס את שעות השמירה הנוספות. העירייה תמשיך לטפל בסוגיה מול משטרת ישראל ומשרד החינוך עד למציאת פתרון", נמסר.