אורי אריאל ונפתלי בנט/
אורי אריאל ונפתלי בנט/פלאש 90

איש מפלגת "תקומה" ומקורבו של השר אורי אריאל, נחי אייל, אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי למרות המשבר ביחסים בין תקומה לבית היהודי אין ספק שגם בבחירות הבאות יצטרכו שתי המפלגות למצוא את הדרך לרוץ יחדיו.

"חבל שזה מגיע למצב הזה, כי בסך הכל ברוב מוחלט של הנושאים האידיאולוגיים תקומה והמפד"ל  די קרובים, וההליכה ביחד טובה לכולם. צר לי שבמשך תקופה ארוכה לא הצלחנו להגיע למצב של איחוד מפלגות".

לדבריו החלטת "הבית היהודי" להציג חוקה חדשה נעשתה באופן חד צדדי, "הם נערכים לבחירות הקרובות באופן שנראה להם, וחבל שכך נראים הדברים כי בסך הכול היו יחסים טובים. צר לי שאין איחוד, אבל אני מעריך שגם בבחירות הבאות שתי המפלגות יצטרכו למצוא את הדרך לרוץ ביחד".

נחי אייל, שכיהן עד לאחרונה כמזכ''ל "תקומה" ושובץ בבחירות האחרונות במקום ה-15 ברשימה המשותפת, סבור כי '"תקומה" מייצגת חלק חשוב בציונות הדתית שאי אפשר להתעלם ממנו. "ההצעה לפרק את עצמנו ולהצטרף למפד"ל בלי דיונים מראש לא באה בחשבון".

"לתקומה יש ערך סגולי מיוחד בציונות הדתית", הוא מסביר, "וכפי שאמרתי להערכתי לא תהיה ברירה ויצטרכו למצוא את הדרך להתאחד גם בבחירות הבאות".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, יביא מחר את חוקת הבית היהודי לאישור בוועידת המפלגה שתתכנס באוניברסיטת תל אביב ותועבר בשידור וידאו חי בערוץ 7. מתנגדיו של בנט בתוך המפלגה טוענים, כי החוקה תשלים את השתלטותו של בנט על המפלגה, ותביא להשלטת קו פשרני מבחינה דתית .