לא מחלקים דואר.
לא מחלקים דואר.פלאש 90

כבר עשרה ימים אין שירותי דואר ביישובי הפריפריה הקטנים ובאזור יהודה ושומרון.

עובדי הדואר החליטו להשבית את שירותי דואר נע, אשר מאפשר קבלת ושליחת פרטי דואר ביישובים הקטנים בפריפריה – בהם אין סניף דואר ביישוב.

כעת עשרות אלפי אנשים ממתינים למסמכים שנשלחו אליהם – מקבלה או שליחה של פריטי דואר, חשבונות וצ'קים, עבור במסמכים ותשובות רפואיות ועד למוצרים שהוזמנו בטלפון או באמצעות האינטרנט.

שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות בישראל וראש המועצה האזורית רמת הנגב, פנה היום (שלישי) לשר התקשורת גלעד ארדן וליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כדי שאלו יפעלו על מנת לסיים מיידית את העיצומים עליהם הכריזו עובדי הדואר – ובראשם הפסקת שירות דואר נע, אשר מקשר עשרות אלפי תושבים ביישובים קטנים לשירותי הדואר.

לשר התקשורת ארדן קרא ריפמן להוביל מהלך שיסיים את השביתה הפוגעת בתושבי המועצות האזוריות, "השביתה אינה מורגשת בתל אביב, בירושלים, בבאר שבע, בחיפה או בישובים עירוניים אחרים. לא מתקבל על דעתי כי רק תושבי המועצות האזוריות יוחזקו כבני ערובה במאבק זה.

"לא סביר בעיני כי תושב ותיק בישוב במועצה אזורית המתגורר לעיתים במרחק של שעה מן העיר הגדולה נאלץ כעת לנסוע בתחבורה ציבורית על מנת לשלוח מכתב, לקבל מכתב, לשלם תשלומים או כל שירות או דבר דואר אחר. האם מצב זה סביר בעיניך?", שאל ריפמן את ארדן.

ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כתב בין השאר יו"ר מרכז המועצות האזוריות בישראל, "אני תמה על הבחירה המוזרה של ההסתדרות שרוממות הסיוע לחלשים בגרונה פוגעת בשביתה דווקא באזורים החלשים בישראל ששם מצוי רק הדואר נע. מדוע אין מעיזים עובדי חברת הדואר להשבית את בתי הדואר במרכזים העירוניים? האין זה מתוך הבנה כי יש להם שם תחליף והציבור יצביע ברגלים ויעבור לרכוש את השירות במקומות אחרים? התשובה ברורה ומקוממת".

אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין וראש מועצת יש"ע, אמר כי "השביתה הזו היא על חשבון תושבי המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ, תושבי הפריפריה שהם אוכלוסייה שגם כך חלשה יותר ושאין לה שום אמצעי דואר אחרים שלא כמו בעיר שיש שירותי שליחויות וכדומה".

רואה קורא לרשות הדואר למצוא דרך למציאת פתרון להשבת שירותי הדואר לתושבים.

אייל בלום, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה אמר כי "מסתבר שגם כאשר מתבצעת שביתה, קיימת אותה חלוקה מקוממת בין מדינת גדרה- חדרה לבין מדינת ישראל. המאבק שמקיימים עובדי רשות הדואר על גבם של תושבי הפריפריה, הופך אותם לשבויים של מאבק שהם אינם צד בו. ואני מצפה משר התקשורת להפסיק את הפגיעה הבלתי נסבלת באזרחים ולא להפקיר אותם במאבק זה".

יונית, תושבת המועצה האזורית הגליל העליון סיפרה כי "היום הוחרפו העיצומים כך שלא ניתן לאסוף שקי דואר גם ממרכזי הסניפים. משביתה שכזו נפגעים העסקים ומשקי הבית המצפים לתשובות רפואיות ואחרות.

"יש ספק לגבי האפקטיביות של שביתה שכזו שאינה מורגשת במרכז הארץ, פוגעת בעיקר ביישובי הפריפריה, ואין לה הד תקשורתי - ומכאן שאין שום לחץ לסיים אותה. יש להפסיק את השביתה המפלה הזו ולהחזיר את חלוקת הדואר באופן סדיר לכלל היישובים בהקדם".