אלופים. "המרכזי קטמון"
אלופים. "המרכזי קטמון"ירון אביב

שומרים על המסורת. יש אנשים שבית הכנסת בשבילם הוא מקום תפילה, ישנם כאלה שבית הכנסת בשבילם הוא מקום למפגש חברתי בלבד, ובירושלים ישנם כאלה שבית הכנסת בשבילם זה שני הדברים גם יחד.

השנה בירושלים, 15 בתי כנסת כאלה המשלבים את עולם התפילה והקודש אל תוך העולם החברתי, נטלו חלק באחת הליגות היותר מעניינות שנראו כאן בשנים האחרונות.

תכירו: ליגת בתי הכנסת בכדורסל שבירושלים.

"ליגת בתי הכנסת שבירושלים היא כבר מסורת של ממש" אומר אלון חסיד, מנהל הליגה מטעם עיריית ירושלים, "למעשה זו השנה הרביעית שהליגה הזו מתקיימת, כשבשנה הראשונה לקחו בה חלק שמונה קבוצות, ומשנה לשנה התווספו עוד ועוד, עד שהשנה היו קבוצות רבות שהיינו צריכים לפסול מלקחת חלק בליגה המרתקת".

מהם הקריטריונים שבהם צריך לעמוד בכדי לקחת חלק בליגה? "הכללים נוקשים מאוד. לא כל מתפלל יכול לקחת חלק בליגה. מעבר לכך שהגיל המינימלי להשתתפות בליגה הוא 21, צריך גם שהשחקן נמנה באופן קבוע במניין שבאותו בית הכנסת בשבתות ובחגים. אפילו ילד או חתן של ההורים שאינו גר במקום לא יכול לקחת חלק בקבוצה של בית הכנסת". 

עוד קריטריונים הם "שמקום מגוריו של השחקן נמצא במרחק של עשר דקות הליכה מבית הכנסת אותו הוא מייצג, וכמובן שהשחקן חייב להיות שומר תורה ומצוות".

חסיד מספר כי ליגת בתי הכנסת בכדורסל החלה מלמטה "לפני כארבע שנים קמו מספר חברה צעירים שבאו לעיריית ירושלים בדרישה לקיים מעין ליגה שכזו כשהפרס מצידם לא צריך להיות בשמיים".

אז מהו אותו הפרס ש"לא בשמיים היא"? סיר קוגל לקידוש שבת. כן, אתם קוראים נכון - הקבוצה הנצחת בסיום העונה זוכה בסיר קוגל ממנו נהנים כל באי אותו בית הכנסת שזכה באליפות.

אתמול (רביעי) התקיים אירוע סיום הליגה עם שני משחקים צמודים במיוחד. המשחקים ששוחקו בבית הספר "דנמרק" שבבירה, נפתחו עם המשחק על מקומות 3-4 בין בתי הכנסת גוננים ורעות, כשגוננים יצאו כשידם על העליונה וזכו לקבל את הגביע המכובד היישר מראש העיר ניר ברקת, שנכח באירוע הסיום.

הקרב על האליפות היה בין שני בתי כנסת שנמצאים במרחק לא רב זה מזה - "ניצנים" מול "המרכזי קטמון". במשחק הצמוד והמותח ניצחו בית הכנסת "המרכזי קטמון" ואלה זכו בסיר קוגל לקידוש בבוקר שבת הקרוב.

ראש העיר ניר ברקת פתח את דבריו כשהתייחס לחניכת היכל הפיס החדש של קבוצת הפועל ירושלים בשבוע הבא, "השבוע הזה קצת מרגש בתחום הספורט" אמר.

על ליגת בתי הכנסת סיפר ברקת כי "זו יוזמה שבאה מהשטח, כששמענו על האותנטיות של החברים שרוצים לערב קהילה עם ספורט, זה קסם לנו מאוד". ברקת התייחס בדבריו לפרס הראשון כשאמר כי "לא יאומן שהתחרות היא על סיר קוגל".

לשחקני הקבוצות אמר ברקת "אני שמח להיות כאן ולראות איך הליגה מתפתחת משנה לשנה. זוהי חלק מהתפיסה שלנו שהיא לקדם את התרבות והספורט בעיר".

"אני מאחל שתמשיכו לחיות בירושלים באווירה קהילתית שהיא שילוב חכם של מסורת דת וחול".  "בעיני" אמר ברקת, "אתם מסמלים את השילוב החכם והיפה שכל כך אותנטי וייחודי לעיר שלנו".

לדברי חסיד ההתעניינות בליגה המתפתחת צפויה להביא לכך שבעונת המשחקים הבאה יהיו 20 קבוצות  מ-20 בתי כנסת שונים בליגה. ומה איתכם? 

 

"מסמלים את השילוב הייחודי"
"מסמלים את השילוב הייחודי"ירון אביב