רגב: איפה הנוכחות המשטרתית?

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד), סיירה בצהריים (חמישי) במזרח ירושלים והר הזיתים, עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי, בעקבות מצב הביטחון האישי באזור.

בסיור השתתפו חברי הכנסת משה פייגלין (הליכוד), דוד אזולאי (ש"ס), ישראל אייכלר (יהדות התורה) ומוטי יוגב (הבית היהודי).

בהר הזיתים נפגשו חברי הוועדה עם תושבי המקום שהעלו טענות קשות למשטרה על היעדר ביטחון אישי. "אין נסיעה שאנחנו לא חוטפים מטר אבנים", סיפר אופיר, תושב המקום. "השתדלנו לא להיות פה בקיץ".

יו"ר הוועדה ח"כ רגב הגיבה לדברים ושאלה "איפה הנוכחות המשטרתית וההרתעה? בגלל 'צוק איתן' צריך לספוג זריקות אבנים'? אזרחי המדינה צריכים להסתובב בבטחה בכל מקום. המשטרה חייבת להגביר את המעצרים".

ח"כ אייכלר אמר כי "איפה שיש הרתעה משטרתית לא יזרקו אבנים ותמה איפה היא". ח"כ פייגלין, אמר שיש שינוי אסטרטגי ושאל "האם אתם מבינים שיש פה אינתיפאדת ירושלים"?

מפקד המחוז ניצב יוסי פריינטי השיב לטענות הח"כים, "ביולי אוגוסט חטפנו על ימין ועל שמאל בגלל רציחת הנער אבו חדיר, הרמדאן וצוק איתן. היו לנו מדי לילה 30 מוקדי חיכוך והיום יש ירידה משמעותית. אני אופטימי שבקרוב נחזיר את השקט. אין פתרונות קסם, אנחנו חותרים למגע ויש לנו עשרות שוטרים פצועים ומאות עצורים".

חברי הוועדה סיירו בתחנת הדלק בגבעה הצרפתית שהוצתה והושחתה על ידי ערבים, וקיבלו סקירה ממפקדי המשטרה על המתיחות באזור.

בתחילת הדיון אישרה הוועדה את הקמתה של ועדת משנה לסוגיית איסוף נשק בלתי חוקי במגזר הערבי. היו"ר, ח"כ רגב, אמרה כי "השר לביטחון הפנים שם זאת למטרה אבל לא מצליחים עדיין להגיע לפתרון, בין היתר בגלל חוסר שיתוף פעולה מהמגזר הערבי. דיוני הוועדה יהיו חסויים".

בראש הוועדה יעמוד ח"כ דוד צור (התנועה) וחבריה יהיו הח"כים דב חנין (חד"ש) טאלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל) וזבולון כלפה (הבית היהודי).