ועידת הבית היהודי
ועידת הבית היהודיפלאש 90

רבה של קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב צפניה דרורי, מסביר בשיחה עם ערוץ 7 את היתרונות שבשילוב נציגים לא דתיים במפלגת הבית היהודי.

"אני חושב שהריכוז של אנשים חילונים בתוך התנועה הדתית לאומית, כאלה שאוהדים ומעוניינים באחדות ישראל ורואים את המדינה כמדינה יהודית על הלכותיה, זה דבר גדול וקידוש השם וזה יכול להוות בסיס למציאות גדולה יותר לעתיד לבוא", אומר הרב דרורי.

לדבריו חשוב לוודא שהמצטרפים לבית היהודי תומכים ברעיונות הבסיסיים של המפלגה. "יש צורך כמובן לקבוע בצורה מובהקת שמי שיצטרף יהיה רק אדם שמצהיר ומבקש שהמדינה הזאת תהיה מדינה יהודית בכל גווניה. ציבור תמיד כולל בתוכו כמה מדרגות שונות, צדיקים, בינוניים ורשעים, אני לא אומר שיש כאן מישהו רשע, אך מעולם לא בדקנו מי הם חברי הכנסת ועד כמה הם צדיקים, או רשעים, כן בדקנו ששאיפתם היא שתהיה מדינה שמתנהלת באורח חיים שנאמן לתורת ישראל".                                                        

הרב דרורי מעריך כי קיים יש סיכוי טוב שמפלגה שנאמנת לתורת ישראל תנהיג בבוא היום את המדינה. "אני מקווה שדוד המלך יהיה מלך ישראל, הציפייה שלנו היא שמדינת ישראל תהיה מונהגת על ידי אדם שהשקפותיו והתנהגותו וצפיותיו הם כמו דוד המלך, ומי שיהיה כזה הרי יהיה המשיח.

"אני כמובן לא הולך לבדוק האם התנועה שתעלה את המשיח תהיה הדתית לאומית או כל מפלגה אחרת בעולם, אבל כל מפלגות בארץ ישראל צריכות להיות עם שאיפה אחת שהמדינה הזאת תהיה מדינה יהודית ודוגמא לכל הגויים, איך מנהלים מדינה, איך רודפים אחר צדק ואיך שומרים על ערכי הנצח של מדינת ישראל".