יצחק בוז'י הרצוג
יצחק בוז'י הרצוגפלאש 90

יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, רב סרן במילואים ביחידת 8200, מתח היום (שבת) ביקורת על הכרזתם של 43 קציני וחיילי מילואים כי יסרבו לשרת בשל התנהלות ישראל כלפי הפלסטינים.

בתחילת דבריו כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו, "גילוי נאות, אני רב סרן ביחידה 8200 ומלווה אותה עשרות בשנים. אני אוהב את היחידה חייליה ומפקדיה. תרומתה לביטחון ישראל ואזרחיה ואף מעבר לכך היא עצומה. אלפי אלפים מאזרחי ישראל חבים לה את חייהם. מלחמה בטרור היא עבודת נמלים קשה ומורכבת שמחייבת את מיטב המוחות".

הרצוג כתב "אני מתנגד לסרבנות וסולד ממנה בכל מאודי. היחידה הזו ופעולותיה חיוניות לא רק לזמן מלחמה אלא דווקא ובעיקר לשלום".

הוא הוסיף והסביר כי "כשמדברים על הסדר מדיני וקביעת גבולות מדברים על תחנות התראה ויכולות מודיעיניות כדי לאתר ולבלום את הכוחות הקיצוניים שיעשו הכל כדי לחבל בשלום".

"אני לא אומר שאין טעויות. בהחלט ייתכנו כאלה וההיסטוריה הצבאית של ישראל רצופה בהן, אבל יש דרכים כיצד להתלונן וכיצד להביא את הטענות לבירור ולדיון", כתב. "אני גם חושב שיש דרכים לשנות ובוודאי כשיש תחושה של עוול שנעשה במקום כזה או אחר. אבל לא בעידוד וקריאה לסרבנות או בפרסום עולמי מזיק שאת מחירו נשלם אנחנו, אזרחי ישראל".

אתמול פורסם כי 43 קצינים וחיילי מילואים ביחידת המודיעין שלחו מכתב לראש הממשלה נתניהו, לרמטכ"ל גנץ ולראש אמ"ן כוכבי ובו כתבו "אנו מסרבים להמשיך ולהיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים", כתבו החיילים במכתבם. "במהלך השירות הצבאי למדנו כי המודיעין הוא חלק בלתי נפרד מהשליטה הצבאית בשטחים, והמידע שנאסף ונאגר פוגע בחפים מפשע ומשמש לרדיפת פוליטית וליצירת פירוד בחברה הפלסטינית".

"בניגוד לאזרחים ישראלים או אזרחי מדינות אחרות, אין פיקוח על שיטות האיסוף, המעקב והשימוש במידע המודיעיני ביחס לפלסטינים - בין אם הם מעורבים באלימות ובין אם לא".

"קיימת תפיסה שהשירות בחיל המודיעין נטול דילמות מוסריות ותורם אך ורק לצמצום האלימות והפגיעה בחפים מפשע", כתבו במכתב, "אולם במהלך השירות הצבאי למדנו כי המודיעין הוא חלק בלתי נפרד מהשליטה הצבאית בשטחים".