סמרטוטיות. בצלאל סמוטריץ', רגבים
סמרטוטיות. בצלאל סמוטריץ', רגביםיוני קמפינסקי

ידידי ברוך מרזל צוטט כאן כמי שטוען שפעילותה של חברת הכנסת אורית סטרוק "מינורית וקטנה".

מאחר ולמיטב היכרותי את חברת הכנסת סטרוק אין סיכוי שהיא תגיב על כך בעצמה, יש לי הכבוד לעשות את זה במקומה.

ככל שכוונתו של ברוך היתה שפעילותה הרבה, המבורכת והמשמעותית של אורית כחברת כנסת מן הקואליציה אין בה בכדי לרפאות לבדה את תחלואי הקואליציה המורכבת הזו - הרי שאין לי אלא להסכים איתו. גם אני סבור שהקואליציה הנוכחית היא קואליציה רעה - לעם, לתורה ולארץ - ושבמאזן הכולל מוטב שהיא תיפול ושנלך לבחירות כמה שיותר מהר.

אולם, ככל שהיה בדבריו רמז לכך שפעילותה של אורית בכנסת אינה משמעותית הרי שכל הנראה הרבה זמן הוא כבר לא ביקר שם ומשום כך לא יצא לו לפגוש את העשייה הרבה של אורית.

מי שאצלו מדדי העשייה מתמצים בכמות הכותרות וביעילות תעשיית יחסי הציבור הצמודה לנבחר הציבור יכול להגדיר את פעילותה של אורית כ"מינורית", אבל מי שמודד את העשייה לגופה יודע להעריך איכות ויעילות של פרלמנטר מוכשר, וכזו היא אורית. חברת הכנסת סטרוק היא ללא כל ספק אחת מהבולטים שבחברי הכנסת בהיקף העשייה והיכולת להשפיע, וביודעי קאמינא. אכן, היא אינה רודפת כותרות, לא דוחפת את עצמה לכל צילום ולא מפעילה מכונת יח"צ משוכללת. מאז ומעולם היא היתה אדם חרוץ וענייני שפועל בשקט ובכישרון מאחורי הקלעים, ואולם דווקא בשל כך היא יכולה לרתום לצידה את המיטב שבחברי הכנסת ושרי הממשלה ולקדם איתם ובאמצעותם דברים רבים.

בשל המידה הרבה של הצניעות והענווה שמאפיינת אותה חברת הכנסת סטרוק אינה מייצרת את אותו אנטגוניזם שמאפיין את רודפי הכותרות והספינים, ובשל יכולתה לוותר על הקרדיט ולהעניק אותו בשמחה לשותפיה למהלכים הפוליטיים היא מצליחה לייצר שיתופי פעולה נדירים ולרתום את מקסימום הכוחות האפשריים לקידום האינטרסים החשובים שבשמם היא נשלחה לתפקידה המורכב בכנסת.

יש לי הזכות להיות שותף בהנהלת שדולת ארץ ישראל בכנסת, שאורית עומדת בראשה ביחד עם יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין, ולהיחשף לכישרונה וליכולתה לתוות מארגים פוליטיים מורכבים ולהביא תוצאות. לו היו מאווייה של אורית נתונים לפרסום ולתהילה אפשר שברוך מרזל היה חולק לה שבחים, אבל הרבה מן הדברים שהיא מקדמת לא היו מקודמים.

אכן, טוב תעשה אורית אם תלמד לאזן בין הדברים וללוות את עשייתה רבת הפנים גם בהסברה וביחסי ציבור לעצמה. אני מניח שבשל אופייה זה לא יהיה קל לה, אבל זה כנראה חלק ממסירות הנפש לו נדרש מי שנשאו ליבו לשאת את משא הציבור בכנסת ולהעמיד את עצמו לבחירת הציבור. עד אז יש לי הכבוד לעשות את זה בשבילה.