תיאטרון בירושלים
תיאטרון בירושליםקובי פינקלר

שנת התיאטרון נפתחת בימים אלו ותיאטרון החאן פותח את עונת 2014-15 עם שתי הצגות חדשות, המחברות בין העונה המסתיימת לעונה החדשה.לרגל העונה החדשה ערך התיאטרון מסיבת עתונאים בהשתתפות מנכ"ל תיאטרון החאן דני וייס, המנהל האמנותי מיכאל גורביץ' והבמאים אודי בן משה, עודד קוטלר ושיר גולדברג ובה הוצגו ההצגות החדשות.

ההצגה החדשה הראשונה שעולה הינה"הדלת ממול"  שהיא קומדיה רומנטית מאת המחזאי הצרפתי פאבריס רוג'ה לאקאן ובבימויו של שחקן התיאטרון ארז שפריר (שלו זאת עבודת הבימוי הראשונה בתיאטרון רפרטוארי), אשר עלתה לפני מספר ימים; וכן "הדוד וניה", מחזהו הקלאסי של צ'כוב בבימויו של המנהל האמנותי של החאן מיכאל גורביץ' אשר תעלה על הבמה בעוד כשבועיים.

במהלך עונת 2014-15 תיאטרון החאן צפוי להעלות מחזות של שייקספיר ונתן אלתרמן , הפקה מקורית על פי סיפור חייו של אבא קובנר והצגה על פי אחד מחשובי המחזאים הצרפתיים במאה ה-19 אנרי בק "העורבים".

אמרנו יש תיאטרון בירושלים? מסתבר שתיאטרון החאן קיים בעונה האחרונה 22 הצגות בתל אביב לעומת 4-6 הצגות בעונה בת"א בעבר. כיום כל הפקה חדשה של החאן מועלית בת"א 4 הצגות רצופות "לשמחתנו" אומר מנכ"ל החאן דני וייס "הביקוש להצגות החאן בתל אביב וסביבותיה גדל והולך בשנים האחרונות, וכבר בשנתיים האחרונות היו רבים שביקשו לרכוש מראש כרטיסים לכל הפקות התיאטרון שמגיעות לאזור המרכז. נכון להיום לתיאטרון החאן יש למעשה כ- 1,000 מנויים בתל אביב. לפיכך הוחלט בתיאטרון לקרוא לילד בשמו, ולהציע באופן רשמי לקהל שוחרי התיאטרון האיכותי באיזור המרכז לרכוש מנוי גם להצגות החאן בתל אביב המתקיימות באולם בית ציוני אמריקה, וזאת כמובן לצד המנוי המרכזי של החאן באולם הבית בירושלים".

אבל, דווקא בימים אלו, ובאמצע שנת התקציב, קיבל התיאטרון הודעות הן מעיריית ירושלים והן ממשרד התרבות על צמצום רטרואקטיבי של התמיכות הציבוריות בו לשנת 2014: עיריית ירושלים מתכוונת להקטין את התמיכה בחאן בסכום של כ- 220,000 ₪. משרד התרבות מתכוון להקטין את תמיכתו בחאן במסגרת תקנת התיאטרון בסך 260,000 ₪. התמיכה המגיעה במסגרת תקנת ירושלים באמצעות משרד התרבות צפויה לרדת בכ-450,000 ₪. ואחרי כל אלו, מנכ"ל התיאטרון מבטיח שהאיכות לא תפגע.