מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'
מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'פלאש 90

ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה בצהריים (ראשון) בחריפות בדף הפייסבוק האישי שלה, את קבוצת חיילי המילואים מיחידת המודיעין 8200 שחתמו על מכתב הסרבנות.

"אז מה אם אתם 8200? מה עושה את דעתכם נחשבת יותר מדעתם של חיילי שיריון, גולני, מג"ב, להקות צבאיות או טבחים?", תהתה יחימוביץ', "יש לכם עמדה פוליטית, קדימה הביעו אותה. תגיבו, תפגינו, תקימו מפלגה. אין לכם מעמד מיוחד שעושה את עמדתכם צודקת יותר".

"אכן, מדובר ביחידה מהטובות ביותר מסוגה בעולם. אם לא הטובה ביותר. אתם, אגב, לא מייצגים כלל את הרוב המכריע של משרתיה. אכן, תרומתה וחיוניותה של 8200 לצה"ל, לעולם לא תסופר. אבל הי, גם התרומה שצה"ל תורם לכם היא ענקית, בלתי ניתנת להשוואה למה שמקבלים חיילים אחרים, בני גילכם, גם כאלה שמסכנים את חייהם בשדה הקרב", הזכירה יחימוביץ'.

"השתחררתם מצה"ל מצוידים בהשכלה ובפרקטיקה שלא תוכלו לרכוש בשום אוניברסיטה בעולם, שוק שמחכה לכם בזרועות פתוחות, שכר התחלתי שרוב אזרחי המדינה יכולים רק לחלום עליו. זו לא סיבה לחוש טובים וראויים יותר. בדיוק ההיפך. זו סיבה להיות אסירי תודה", הוסיפה.

יחימוביץ' הדגישה, כי "לדברי הבלע שלכם על האזנה מכוונת ל"שיחות סקס" ושאר שטויות מן הסוג הזה אין קשר למציאות. אתם מכפישים לשווא את חבריכם ביחידה. במהלך השבת דברתי עם כמה וכמה מהם, אנשים מוסריים לא פחות מכם. הם חשים כלפיכם זלזול וגם כעס. הם אמרו לי: אם הם באמת השתתפו באירוע חריג ומגעיל כזה, של עמעום אורות והאזנה קבוצתית לשיחה אינטימית, למה הם פשוט לא עצרו את זה בזמן אמת?".

"זאת שאלה טובה לכל טענותיכם. אם עשיתם דברים כל כך לא מוסריים, למה לא סירבתם פקודה בזמן אמת? הייתם מסרבים, נשפטים, מודחים מהיחידה, משלמים מחיר, וחיים בשלום עם מצפונכם. כך עושים אנשים שמצפונם מייסר אותם באמת", ציינה. "כולכם מכירים את הסיפור על סגן א' מ-8200 ששירת גם הוא בזירה הפלסטינית, סירב פקודה כי חשב שדגל שחור מתנוסס מעליה, והודח. למה לא הלכתם בעקבותיו? כמה נוח כעת באזרחות, לייצר את הנרטיב שלא העזתם לייצר בצבא, מלווה בצילומי דוגמנות מעוצבים. פחדנים".

בסיום דבריה כתבה יחימוביץ', כי "באקט האנוכי והמתייפייף הזה שלכם, לא הזקתם למדינה, אבל הזקתם לשמאל הציוני. לא השפעתם במילימטר על הציבוריות הישראלית. להיפך. באוסף קלישאות רדודות וילדותיות, בניצול צה"ל, ביריקה לבאר ששתיתם ממנה ועוד תשתו ממנה כל חייכם, ביהירות אין קץ – הסגתם אותנו עוד קצת לאחור. את הבונוסים תוכלו לגזור רק בכינוסים בינלאומיים, או בראיונות עבודה לחברות רב לאומיות. לא כאן, במקום הקשה, המאתגר והכואב באמת".