קווים אדומים. השר אריאל
קווים אדומים. השר אריאלפלאש 90

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (ראשון) את הצעת ההחלטה של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל להגדלת מכסת ההיתרים להעסקת עובדים פלסטינים מאזור יהודה ושומרון ב-5,000 עובדים לענף הבנייה.

השר אריאל אמר בעקבות ההחלטה, "הכנסת 5,000 פועלים פלסטינים בענף הבנייה לישראל נדרשת להגדלת היצע הדיור. הקבלנים צריכים את זה ואנחנו דואגים שיהיו להם עוד ידיים עובדות לטובת הציבור כולו".

"בנוסף, אנחנו פועלים להבאת עובדים זרים ממדינות נוספות כמו סין ורומניה. העובדים הזרים שאנו מביאים הם עובדים מקצוענים והם יהוו מכפיל כח ויעזרו להאצת התחלות הבנייה לקראת המשך העלייה בשיווק הקרקעות ותכניות הדיור המוזלות של מחיר מטרה ומע"מ בשיעור אפס שיביאו להגדלה משמעותית בהתחלות הבנייה", הוסיף.

במשרד השיכון מציינים, כי נושא הגדלת מספר העובדים הזרים לעת חירום זו נמצא כל הזמן בדיונים, בכל הדרגים, הן בארץ הן בחו"ל. כאשר במקביל נעשות פעולות במגוון דרכים להגדלת מספר העובדים המקומיים, ביניהם פיילוט להכשרת 2,000 עובדים ישראלים.

החלטת הקבינט כוללת גם הנחייה למשרד התחבורה לתגבר את שירותי התחבורה הציבורית באזור יהודה ושומרון לצורך סבסוד נסיעתם של העובדים הפלסטינים (שלא יכולים להיכנס עם רכב לישראל). לשם כך יקצה משרד האוצר תקציב נוסף בסך 5 מיליון שקל.