בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץחיים צח
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) בכנס הסייבר הבינלאומי לתקציב 2015 ולמחלוקת עם שר האוצר יאיר לפיד על הצורך בהגדלת תקציב מערכת הביטחון.

"המיליארדים שהחלטתנו להשקיע בשנים האחרונות בביטחון ישראל הצילו את כלכלת ישראל", הסביר ראש הממשלה. המיליארדים שהשקענו בכיפות ברזל איפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה ומנעו בריחה של השקעות מישראל.

''המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות למדינת ישראל, וגם את הג'יהאדיסטים בסיני, דבר שהיה איום ברור למשק לחברה ולמדינה", הדגיש נתניהו. ''היתה ביקורת על ההוצאה המופרזת לביטחון ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לכלכלה ישראל אלמלא ההשקעות האלה".

הוא הדגיש כי מערכת הביטחון זקוקה לתוספת של מיליארדים. "חייבים להתגונן אל מול האיום האירני ומול איום הדה לגיטימציה", קבע נתניהו.

בהתייחסו למכתב הסרבנים של חיילי המילואים מיחידת 8200 אמר ראש הממשלה כי "סרבנות מכל סוג שהוא ראויה לגינוי מלא. השימוש הפוליטי שנעשה לאחרונה תוך השמעת האשמות מופרכות הוא פסול, צה"ל על כל יחידותיו הוא הצבא המוסרי בעולם".

אחר הצהריים התקיימה פגישה ארוכה בין נתניהו לשר האוצר שלו, יאיר לפיד. לא חלה התקדמות משמעותית אך בסביבת ראש הממשלה אומרים כי חלה התגמשות מסוימת מצד האוצר לטובת הגדלת תקציב הביטחון.

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי הגיבה למחלוקת על תקציב המדינה בין שר האוצר לפיד וראש הממשלה נתניהו, וקראה לפטר את לפיד. "יאיר לפיד מנסה לחפות על היעדר הישגים וגורם נזק גדול לכלכלת המדינה. ראש הממשלה צריך לפטר את לפיד ולהפקיד את כלכלת המדינה בידיים ראויות ולא בידי פופוליסט".