יאיר לפיד
יאיר לפידפלאש 90

חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה) תוקף בחריפות הערב (א') את שר האוצר יאיר לפיד, על רקע חילוקי הדעות בממשלה סביב תקציב 2015.

"שר האוצר מאבד את השליטה במשק", כתב מרגלית בעמוד הפייסבוק שלו. "הוא לא מקשיב לאנשים שאחראים מטעמו על המשק והוא פועל בניגוד לדעתם, למרות שהוא פועל בתחום שזר לו לחלוטין ושאין לו בו רקע קודם".

לטענת ח"כ מרגלית נוצר קרע בין שר האוצר לצוות המקצועי שלו. "הנגידה, הצמרת הכלכלית, כולם נגדו. הכלכלן הראשי התפטר. ככה לא מנהלים מדיניות כלכלית אחראית", תקף.

מרגלית טוען כי מאבקו של לפיד על חוק מע''מ אפס הוא פוליטי בלבד. ''לפיד עושה את הפוליטיקה שלו מול ראש הממשלה על גבה של הכלכלה הישראלית ועל גבם של אזרחי ישראל.המשק כבר היה בהאטה לפני המלחמה, עכשיו הוא צועד בצעדי ענק למיתון. ומיתון זה כמו אדם בדיכאון, אין לו חשק ליצור וליזום ולעשות. כשהמשק ייעצר כל מדינת ישראל תשלם את המחיר על הגחמות והמאבקים שלפיד מנהל כרגע''. 

''יאיר לפיד הוא לא המנהיגות הכלכלית שאנחנו צריכים היום", הוסיף מרגלית. ''אנחנו צריכים מנהיגות שתוביל צמיחה ופרנסה אמיתית לאנשים".

מוקדם יותר הערב התראיין השר לפיד לערוץ 2. "צריך להוסיף לביטחון אמרנו את זה כל הזמן", הזכיר לפיד וסרב לדבר על מחלוקת בינו לבין ראש הממשלה. "יש לנו צרכים שקשורים לפצמ"רים, פתרון טכנולוגי למנהרות, מעילי רוח ללוחמים. זה לא אומר שאין איפה לייעל את מערכת הביטחון אבל צריך לתת כסף בלי להגיע למצב שאנחנו מחזירים את הכלכלה 20 שנה אחורה. אסור להסתכן בקריסה כלכלית בגלל זה".

בנאומו בכנס הסייבר הבינלאומי התייחס ראש הממשלה נתניהו לתקציב המדינה ודיבר על הצורך להגדיל את תקציב מערכת הביטחון במיליארדים נוספים. "המיליארדים שהחלטתנו להשקיע בשנים האחרונות בביטחון ישראל הצילו את כלכלת ישראל", הסביר ראש הממשלה. המיליארדים שהשקענו בכיפות ברזל איפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה ומנעו בריחה של השקעות מישראל.

''המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות למדינת ישראל, וגם את הג'יהאדיסטים בסיני, דבר שהיה איום ברור למשק לחברה ולמדינה", הבהיר נתניהו. ''היתה ביקורת על ההוצאה המופרזת לביטחון ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לכלכלה ישראל אלמלא ההשקעות האלה".

הוא הדגיש כי מערכת הביטחון זקוקה לתוספת של מיליארדים. "חייבים להתגונן אל מול האיום האירני ומול איום הדה לגיטימציה", קבע נתניהו.