מיכל, תושבת תל אביב, צפתה בשידורי הטלוויזיה החינוכית ונדהמה לגלות בין המשדרים משדר המפאר ומרומם את דמותו של אייבי נתן המנוח, מי שהקים את אוניית השלום ובין פעולותיו גם נפגש עם אנשי אש"ף בניגוד לחוק באותם ימים.

בעקבות התכנית שיגרה מיכל מכתב להנהלת הערוץ ובו הלינה על התכנית שבחרה בדמותו של אייבי נתן כמודל ראוי לתכנית חינוכית. "ראינו כרגע פרק מתכניות 'שרגא ביש גדא' שהוקדש לאייבי נתן, אישיות פוליטית שמאלנית שפעלה גם בניגוד לחוק למען תפיסת עולמה", כתבה והוסיפה: "אנחנו מצפים שיוקדש פרק לתחנת ערוץ 7 שפרצה את הדרך לשידורי רדיו המביעים עמדה פוליטית ימנית ושינו את תמונת החד ממדיות בשידור הציבורי. אם התכנית נצמדת לדמויות אפשר אולי להקדיש תכנית לחנן פורת שהיווה דמות מופת לרבים (גם אם אינם שמאלנים...), רחבעם זאבי, אלוף בצה"ל שנרצח בשל דעותיו ועוד. ואם לטענתכם התכנית אינה פוליטית נבקש להסיר למען ההוגנות את הפרק המהלל את אייבי נתן שפעל בניגוד לחוק הישראלי".

בתגובה נענתה מיכל מהנהלת הערוץ: "תכנית שרגא בישגדא מציגה אישים שונים מהארץ ומהעולם שתרומתם למדע, לאומנות, לתרבות, לרפואה, לחברה ולפוליטיקה הייתה חשובה ופורצת דרך. מערכת התכנית אינה בוחרת את האישים ע"פ השתייכותם הפוליטית ואינה עוסקת בכך", הבהירה ההנהלה והוסיפה: "פרקי הסדרה הבאים ימשיכו לעסוק בתרומתה האישית של הדמויות שליוו ומלוות אותנו ונשמח לקבל ולשמוע רעיונות נוספים".

מיכל לא הסתפקה בתגובה זו ושיגרה מכתב נוסף: "התכנית ששידרתם על אייבי נתן לא עסקה בדמות פורצת דרך כי אם באישיות פוליטית שנויה במחלוקת ושנגועה בעבירה על החוק הישראלי. כמותה אפשר למצוא אישים רבים שתרומתם או הנזק שהסבו נתונים להשקפה פוליטית. לכן מן הראוי להציע תכנית שתציג דמות מהצד השני של המתרס הפוליטי או לחלופין לשקול לגנוז את התכנית. אני מצדי אשתדל לעורר מודעות לבעייתיות זו אצל מי שנראים לי כמעורבים בתחום".

משלא קיבלה מענה לפנייתה זו שיגרה מיכל מכתבים לשני חברי ועדת החינוך של הכנסת, חברי הכנסת יוני שטבון ומשה פייגלין, ובהם פרסה את עיקרי התכתובת שלה מול אנשי הערוץ:

"נדהמתי לצפות עם ילדי באחד מפרקי הסדרה המהוללת של הטלוויזיה החינוכית לילדים ולנוער (23) בפרק שהוקדש למפעל חייו של אייבי נתן. בפרק זכה נתן לתהילה על הערוץ הפיראטי שהקים לקידום דעותיו, על ישיבתו בכלא כשנפגש בניגוד להחלטות ממשלת ישראל עם גורמים עוינים ועוד.

פניתי לערוץ וטענתי כי לא מדובר בדמות מופת אלא בדמות שנויה במחלוקת, וכעת המסקנה היא או להוריד את התכנית סופית מלוח המשדרים או לצלם תכנית שתאדיר את מפעל חייו של דמות ראויה להערצה מהצד השני, גם אם היא שנויה במחלוקת- למשל: חנן פורת שהקים את מפעל ההתיישבות ביש"ע, רחבעם זאבי שפעל להטמעת אהבת הארץ ונרצח בשל עמדותיו...

התשובה לה זכיתי כי אייבי נתן הוא "פורץ דרך" והם אינם עוסקים בדמויות פוליטיות. האם פורצי דרך מאופיינים רק בדעה שמאלנית? אייבי נתן לא פוליטי???איש מופת הוא מי שנמצא עובר על החוק?

לעניות דעתי בחירת התכנים בערוץ האמון על החינוך וההעשרה, היא דבר שראוי לתת עליו את הדעת ועל כן אני פונה אליך. וכמובן, אני מקווה שגם אתה תמצא לנכון לפעול נגד שידורו של הפרק או שיימצא לו איזון בפרק על אישיות פורצת דרך לפי תפיסת עולמם של חלקים אחרים בעם".

לפי שעה טרם קיבלה מיכל מענה מחברי הכנסת, אולם היא עדיין מצפה למישהו שיפעל מול התכנית שמאדירה את שמו של איש השמאל שהעבירה שעבר על החוק הייתה לסמל עבור מחנה השמאל, או פחות לתשובה מדוע אייבי נתן כן וערוץ 7 לא.