אלפי נשים בערב מרגש
אלפי נשים בערב מרגשצילום: "איילת השחר"

למעלה מ-1,200 נשים גדשו אמש (ראשון) את אולם הכנסים במלון רמדה בירושלים, לרגל התוועדות ח"י אלול מיוחדת לנשים.

מארגנות האירוע הופתעו מכמות הנשים הגדולה שהגיעה, ועוד בתחילת האירוע אזלו הכרטיסים והאולם התמלא עד אפס מקום.

הנשים נהנו משיחות של הרב יצחק גינזבורג, ראש מוסדות גל עיני ותנועת דרך חיים, הרבניות אורה רבקה וינגורט וימימה מזרחי, וכן מהופעה של הזמרות אתי אנקרי ואודהליה ברלין.

"היה אירוע מאד מאחד ומרומם. נשים מכל סוגי הגוונים שמחו ורקדו יחד, ונשים סיפרו שהרגישו באוויר את הקדושה והתמימות", אומרת איילת השחר הכהן, ממארגנות האירוע, "אפילו הנגניות שפחות מחוברות לתורה ומצוות, התרגשו באופן מיוחד כשניגנו את ניגון ארבע בבות של הבעל התניא".

את הערב פתחה הרבנית אורה רבקה וינגורט, שדיברה על משמעות הפסוק 'קול דודי דופק', המבטא דפיקה חיצונית מחד, אך גם כזו שחשים אותה באופן מוחשי ופנימי. הזמרות אתי אנקרי ואודהליה ברלין עלו לבמה ושרו יחד ניגוני חב"ד וניגונים של הרב גינזבורג, והקהל הצטרף לניגונים בדיבוק חברות נדיר.

הרבנית ימימה מזרחי דיברה על כך שצריך להודות לה' גם על החוסר, "החסידות לימדה אותנו שאנחנו חסרים, ולכן החסידות הגיעה אחרי בריאת העולם, כדי שנעריך אותה ונחכה לה, ונבין שאנו זקוקים לה", אמרה.

"השנה הרגשנו חוסר בעקבות המלחמה, ובע"ה ניכנס לשנה החדשה עם החוסר, אבל עם רצון להתמלאות. דווקא בזכות החוסר נעריך את השפע והטוב. השופר מביא את השפע לעולם. תשובה, תפילה וצדקה – הם התקיעות; תשובה - תקיעה, שברים - תפילה, תרועה – צדקה", הוסיפה.

הרב יצחק גינזבורג, ראש מוסדות גל עיני ונשיא תנועת דרך חיים ערך את ההתוועדות המרכזית, בה דיבר על משמעות האישה בחסידות. הרב נתן מספר רמזים מיוחדים לנשים לקראת השנה החדשה, ואמר כי שנת תשע"ה היא "תהא שנת עקרת הבית", ואיחל לנשים לזכות בשנת תשע"ה ל"תשעה ירחי לידה", הן כפשוטו והן בהריון ולידה של רעיונות ויוזמות חדשים.

לאור הצלחת האירוע אמש שוקלות המארגנות להפוך את האירוע למסורת, "אנחנו רואות את הצימאון שיש בציבור לאור החסידות, וברוך ה' אירוע כזה מחזק נשים רבות ומקרב את הגאולה", הן אומרות.