הלפרין ואליהו. הובילו את הפועל הערב
הלפרין ואליהו. הובילו את הפועל הערבעודד קרני

לפני המשחק קיימה מנהלת הליגה טקס הוקרה לחיילי צה"ל, כשהראל מויאל הקדיש את שירו "לילה בכפר" לזכרם של אלו שנפלו במבצע "צוק איתן".

ירושלים פתחה את המשחק עם חמישייה שהורכבה מג'ונס, אליהו, סמית' קיצ'ן והלפרין. 

5,600 אוהדים הגיעו למשחק הראשון בהיכל החדשאבל דווקא האורחים מחולון פתחו טוב יותר את המשחק כשתקפו את הסל של האדומים ועלו ראשונים ללוח התוצאות שהראה 3:0. מי שבלט בשורות חולון בפתיחה היה לורנס באוורס שכבר מכיר את הליגה הישראלית כששיחק פה רבות.

בירושלים היה זה יותם הלפרין, קפטן האדומים שלקח על עצמו את מלאכת הקליעה והשווה את התוצאה ל- 8:8, ארבע דקות בתוך המשחק. ירושלים לקחה את הובלת המשחק, כשהלפרין מרכז את המשחק בצורה נפלאה ו-3 דקות לסיום הרבע הראשון ירושלים הובילה 11:17.

התקפת חולון נבלמה בהגנה גדולה של האדומים, ואלה רצו לסלים קלים בדרך ל- 14:26, בסיומו של הרבע הראשון.

הרבע השני התחיל כמו שנגמר הראשון, כשירושלים המשיכה לקלוע סלים קלים ולמנוע כאלה מחולון. ארבע דקות בתוך הרבע השני, ירושלים פתחה פער של 14 נקודות - 20:34.

חולון כבר צימקה ליתרון חד ספרתי בעזרת שלשה של טיילור, אבל ירושלים הראתה את המגוון העצום שעומד לרשותה בהתקפה כשהפעם היה זה תורו של דרווין קיצ'ן שעשה סל ועבירה והחזיר את היתרון הדו-ספרתי לירושלמים.

הרבע השני היה מאוזן ברובו בין שתי הקבוצות כשאלה ירדו להפסקה בהפרש של 12 נקודות לזכות המארחים מירושלים - 37:49.

חולון עלו באטרף לרבע השלישי כשהצליחו לצמק ל-8, אך גם מזה ירושלים הצליחה לחזור ובגדול, כשחמש דקות לסיום הרבע הובילו בהפרש של 23 נקודות.

ההפרש הלך וגדל כשלרבע האחרון עלו הקבוצות לגארבצ'-טיים כשלוח התוצאות מראה 48:75 לזכות האדומים המקומיים. 

חולון המשיכה לשחק ולא הרימה ידיים גם כשידעה כי מהפער הזה לא תחזור בקלות

ירושלים מצידה השתעשעה כשדני פרנקו הכניס למשחק את דניאל גור אריה ואדם אריאל הצעירים למשך דקות משחק רבות.

בסיום ניצחון בכורה מוצלח לאדומים מירושלים באולמם החדש - 61:86. מחר תפגוש הפועל את הפועל ת"א שניצחה את אילת במשחק השני של הערב.

אז מה אפשר ללמוד בסופו של יום, מהמשחק הראשון לעונה של הקבוצות?

בראש ובראשונה, מעט תמוהה החתמתו של ג'וזף ג'ונס בשורות הפועל ירושלים. השחקן שמשחק בעמדת הסנטר לא קולע נקודות מהקו, לא מצליח לעצור את שחקני הפנים של חולון, ונראה שקשה עליו התאקלמותו בקבוצה האדומה, אם בכלל מסוגל לכך. ממנו מצפים בירושלים שיוביל אותם ליורוליג? היה אפשר להביא שחקן פנים טוב יותר בזמן הזה שחיפשו.

אם יש משהו שבהחלט מבשר טובות בהיכל החדש עבור האוהדים האדומים הרבים, הוא המסך הגדול והייחודי שממוקם מעל הפרקט. לצד מספר הנקודות והעבירות שמוצגות על המסך בצמוד לשמות השחקנים של שתי הקבוצות, המסך הייחודי גם מראה הילוכים חוזרים וכן מהלכים בזמן אמת לטובת אלו שנמצאים ביציעים למעלה ולא רואים את המשחק טוב. 

בסיום כאמור, הפועל ירושלים מביסה את חולון ביום לא גדול במיוחד מבחינתם, כנראה שלהיכל החדש כוחות משלו.