ומה עם הנרטיב שלהם? לוחם דאעש
ומה עם הנרטיב שלהם? לוחם דאעשרויטרס

גורמים אמריקנים אישרו הלילה (שלישי) כי ארצות הברית החלה את הפעולה הנרחבת נגד ארגון הטרור הרצחני "דאעש", שעליה הכריז בשבוע שעבר הנשיא ברק אובמה.

מטוסי קרב של צבא ארצות הברית תקפו מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" דרומית לעיראק. המפקדה המרכזית של הצבא האמריקני פרסמה מאוחר יותר הודעה רשמית בה נאמר כי מדובר בצעד ראשון כחלק מהפעולה המורחבת.

עד כה תקפו האמריקנים מטרות של דאעש כדי להגן על אינטרסים אמריקניים או להציל את חייהם של פליטים עיראקים. התקיפה שבוצעה הלילה מהווה סיוע צבאי אקטיבי במאבק נגד ארגון הטרור הרצחני.

בתוך כך הציעה רוסיה לסייע במאבק העולמי נגד דאעש. "אנו יכולים לתרום למאמץ המשותף להבטחת הביטחון בעיראק", אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, בכינוס בפריז. "אנו נעשה זאת במקביל לקידום הבנה וניתוח מעמיקים של כל איומי הטרור".

בתחילת השבוע פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" סרטון בו נראית עריפת ראשו של השבוי הבריטי דיוויד היינס (44), חייל בריטי לשעבר ששירת כמנהל אבטחה ולוגיסטיקה בארגוני סיוע. היינס נחטף בשנה שעברה בסוריה על ידי הלוחמים הסונים.

המחבל שאחז בסכין כיוון את דבריו לראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. "האדם הבריטי הזה צריך לשלם את המחיר להבטחותיך, קמרון, לחמש את כוחות הפשמרגה נגד 'המדינה האיסלאמית'. באופן אירוני, הוא בילה כעשור מחייו בשירות במסגרת חיל האוויר המלכותי שאחראי למסירת כלי הנשק הללו".

שעות ספורות לפני פרסום הסרטון קראה משפחתו לטרוריסטים המחזיקים בדיוויד ליצור עמם קשר. "שלחנו לכם הודעות אך הן נותרו ללא מענה. אנו מבקשים משוביו של דיוויד ליצור עמנו קשר", נכתב בהודעה.