משה יעלון
משה יעלוןפלאש 90

גורם מדיני התייחס אחר הצהריים (שני) לתדרוך שהעניק שר הביטחון משה יעלון לכתבים הצבאיים.

בתדרוך חשף יעלון כי הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, הדיח בימים האחרונים קצין במילואים ששירת במבצע "צוק איתן" בעזה לאחר שעלה החשד כי הדליף מידע צבאי לשר הכלכלה נפתלי בנט.

בשיחה עם ערוץ 7 יצא הגורם המדיני להגנתו של יו"ר הבית היהודי וציין כי השר בנט ירד לשטח בדרום במהלך כל התקופה מאז מציאת שלושת הנערים הי"ד ועד לתום מבצע "צוק איתן" ושוחח עם חיילים וקצינים אודות הסכנה הנשקפת ממנהרות הטרור על ישובי עוטף עזה.

"בנט הוא לא איש של משרדים ממוזגים, הוא אחד השרים היחידים שירד לשטחי כינוס ושוחח עם חיילים וקצינים כדי לקבל את התמונה האמיתית על הסכנה ולא הסתמך, כמו שרים אחרים, על הדרג הצבאי בקבינט. בנט סירב לקבל את דברי הצבא כתורה מסיני".

הגורם ציין כי בכל הדיונים הצבאיים ידע בנט להקשות על הדרג הצבאי, שניסה בכל התקופה לבלום כל פעולה צבאית רצינית, מאחר והשר הכיר את הסכנה הגדולה הנשקפת ממנהרות הטרור של החמאס, המאיימות על ישראל.

הגורם המדיני הוסיף כי לכל אורך המבצע, מראשיתו ועד סופו, דאגו קצינים בכירים בצה"ל לתדרך כתבים צבאיים ולספר להם כי המנהרות אינן איום גדול על ישראל ולכן מבצע צבאי קרקעי - מיותר. "בנט ידע לסתור את שר הביטחון מאחר והוא חשב כי המנהרות הן סכנת נפשות לאזרחי ישראל והוא גאה בפעילותו לכל אורך התקופה. בסופו של דבר נפל האסימון לשר הביטחון ולא היה מנוס מפעולה רצינית בעזה שתמגר את מנהרות התופת המאיימות על ישובי עוטף עזה".