מפלגת הבית היהודי
מפלגת הבית היהודיצילום: פלאש 90

מזכיר הבית היהודי שלח היום (שלישי) מכתב לועד סניף בת ים, ובו פירט את הסיבות מדוע אין אפשרות לבטל את העסקה למכירת מבנה הסניף, כפי שבוצעה על ידי הנהגת המפלגה הקודמת.

במכתב לחברי הוועד, שכותרתו "בדיקת נושא העברת הנכס וסיוע במציאת מקום חדש", הסביר מזכיר הבית היהודי, אורי שחור, מדוע לא תבוטל עסקת המכירה.

"בהמשך לפנייתכם ולפגישותיכם עם נציגי המפלגה והעומד בראשה, בדקנו את נושא עסקת מכירת הסניף באופן יסודי", ציין שחור.

לדבריו, "על פי בדיקתנו, העסקה בוצעה בכנסת הקודמת ע"י הנהגת המפלגה הקודמת וע"י הפועל המזרחי, והיא לצערנו בלתי הפיכה לאור הסכום האסטרונומי הנדרש לביטולה. בנוסף, על פי בדיקתנו, כדי לבטל את העסקה יש לשלם לקבלן מיליונים רבים כהחזר השקעתו, מהלך שאינו אפשרי, גם אם היה מדובר אפילו על שליש מהסכום הגבוה. יתירה מכך, הפועל המזרחי שביצעה את המכירה אינה גוף המקבל 'הוראות' מהמפלגה, גם אם היה ברשותם את סכומי התשלום".

שחור העיר במכתבו כי, "לאחרונה הופצו ידיעות לפיהן ניתן לבטל את העסקה ב'חתימה' של 'דקה אחת', משל היה מדובר בעניין טכני שולי, אך הדברים הפוכים: המיליונים הרבים שצריך כדי לבטל את העסקה אינם 'בנאמנות' ולא ניתנים להשבה מרגע שנוצלו".

"אנו מעריכים את פעילותכם ואת הרצון להמשיך את הפעילות במבנה הוותיק, ואם היה ניתן לסייע בכך בוודאי שהיינו מתגייסים לכך, אך אין הדברים בשליטתנו מרגע שעסקת הנדל"ן נעשתה", ציין. "לפיכך, כדאי לפעול בהקדם לקבלת מקום ראוי והולם לפעילות בני עקיבא בעיר. אנו מוכנים להעמיד לרשותכם נציג מפלגה שיעזור במציאת מקום חלופי, על מנת לסייע ולהשיג מקום טוב ככל האפשר, וזאת לאחר שסיפרתם כי החלופה שהוצאה לסניף אינה מספקת את צרכיכם".

"אנו נחשפנו לפעילות המרשימה של סניף בני עקיבא בעיר, והיא אבן שואבת לפעילות חינוכית, תורנית וחברתית - וראויה למבנה הולם, ונשמח לעזור בכך ככל יכולתנו מול הרשויות", הוסיף.