צה"ל תותחנים לוחמים ירי ארטילרי
צה"ל תותחנים לוחמים ירי ארטילרידובר צה''ל

רקטה נורתה הערב (שלישי) מרצועת עזה סמוך לשעה 18:25 לעבר חבל אשכול. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בצד הישראלי, מול קיבוץ במועצה האזורית אשכול.

למרות שמאז הירי חלפו כבר למעלה מארבע שעות, עד לרגע זה לא נראתה כל תגובה מצד ישראל הרשמית, לא צבאית ולא מדינית הצהרתית.

נזכיר כי עם סיום המבצע הצהיר ראש הממשלה נתניהו, כי אם החמאס יחדש את הירי ישראל תגיב בחזקה, "לא נסבול טפטופים על שום חלק ממדינת ישראל ומה שהגבנו - נגיב יותר חזק".

שר הביטחון יעלון הצהיר אף הוא הצהרה דומה ואמר, כי "אמרנו מתחילת המבצע שלא נשלים עם מציאות של ירי. אם נאלץ לעשות זאת שוב, נכה מכה כבדה יותר משהכינו במבצע". נציין כי נתניהו אף נפגש לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף עם ראשי הרשויות בדרום, וחזר בפניהם על התחייבות ברוח זו.

בחמאס, יש לציין, מכחישים הערב קשר לירי. החמאס בעזה פרסם הודעה, לפיה הפלגים הפלסטינים נשארים מחויבים להפסקת האש שהושגה עם סיום מבצע צוק איתן.

במפלגתו של נתניהו, הליכוד, נשמעו קולות הקוראים לתגובה מיידית. ח"כ דני דנון אמר כי "אסור להתפשר מול טרור, היה צריך להכריע את חמאס בזמן מבצע 'צוק איתן' כי הטרור אינו משנה את פניו".

לדבריו, "כעת חובה להגיב בעוצמה בתגובה לירי למען הרתעה ולמען האמון שנתנו תושבי הדרום בהנהגה כשאמרו שיהיה שקט להרבה זמן. עברו רק 21 יום וחוזרים לטפטופים של טרור מרצועת עזה. הבלגה עכשיו פירושה השלמה עם המצב".

סגנית השר ציפי חוטובלי אמרה, כי "צה"ל חייב להגיב בעוצמה על כל הפרה של הפסקת האש. זהו מבחן לכח ההרתעה הישראלי. העדר תגובה הולמת ישיב את אזרחי ישראל לשגרת האזעקות".