דרישה: עונש מוות לרוצחו של נצ"מ מזרחי

בבית המשפט הצבאי בעופר נפתח הבוקר (רביעי) משפטם של שני המחבלים, אב ובנו, זיאד עווד ועז אלדין עווד, המעורבים ברצח קצין המשטרה הבכיר סנ"צ ברוך מזרחי הי"ד בערב פסח האחרון.

אנשי ארגון נפגעי הטרור, אלמגור, הגיעו הבוקר לבית המשפט ודרשו בשם ההמשפחה השכולה לגזור עליהם עונש מוות.

לדברי אלמגור, מדובר ברוצח ששוחרר במסגרת עסקת שליט, וחזר לבצע רצח נוסף, ולכן יש להטיל עליו את העונש החמור ביותר. בארגון ביקשו להשית עונש מאסר עולם לבנו של המחבל שהיה חלק מהחוליה ומפעולת הטרור וידע על הפיגוע שביצע אביו.

האלמנה הדס סיפרה על הקושי להביט ב"מפלצות" שרצחו את בעלה, "לא הייתי מסוגלת להיכנס לדיון ולכן נשארתי בחוץ", היא ציינה. "אני מקווה שמדינת ישראל תשנה את היחס שלה ותגזור עונש מוות על הרוצח".

האלמנה סיפרה על הקושי הגדול של המשפחה להתאושש מהאסון נגדול, "מדובר בקושי אדיר שלא ניתן לתאר. הילדים הולכין לגן ולבית הספר בלי האבא שכל כך רצה ללות אותם בפעם הראשונה. למשפחה מאוד קשה.  אנחנו מקווה שנשתקם, נקום ונשתדל להיות משפחה שמחה, למרות הקושי הגדול".

נציין כי בכתב האישום שהוגש נגדם נאמר כי האב ירה בקצין המשטרה מספר פעמים ופגע בו בפלג גופו העליון.  "הרכב החל לאבד שליטה, והדס, אשר אף לעברה ירה זיאד ופגע בה מספר פעמים באגן, השתלטה על ההגה, ייצבה את הרכב והביאה אותו לכדי עצירה. בד בבד, הורתה לילדיה להשתטח וניסתה להרגיעם. בעקבות הירי שביצע זיאד מת המנוח במקום מפצעיו, הדס הובהלה לבית החולים שערי צדק ובנם א.מ. בן השמונה, נפצע בבית החזה מרסיסים.כתוצאה מהירי נפגע הרכב פעמים רבות, חלונותיו נופצו ומושבי הרכב חוררו".