ח''כ מירי רגב

בפתח דיון ועדת הפנים על התנהלות המשרד לשירותי דת בעניין הגיור, תקפה (רביעי) יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב (הליכוד) את ההחלטה לפנות את תושבי גבעת עמל בתל אביב דווקא היום, ימים ספורים לפני ראש השנה.

"המשטרה מפנה את התושבים בצורה העדינה ביותר, אבל חבל שראש העיר ישב בצד ולא עשה את הנדרש כדי למנוע את המראות הקשים", מתחה רגב ביקורת על רון חולדאי. "בושה לראש העיר שערב ראש השנה מפנים תושבים מהבית שלהם".

ח"כ רגב, שעסקה רבות בסוגיית גבעת עמל ובניסיונות הגישור, אמרה כי היא "מצרה על כך שעד ליישום צו בית המשפט היום, לא עשה ראש העיר את הנדרש כדי לסייע לתושביו". רגב הוסיפה כי "חבל שהנושא הגיע אלינו לאחר שבית המשפט כבר אמר את דברו. צר לי שלא הצלחנו לעזור להם יותר".

חברת ''אלעד מגורים'' שבבעלותו של יצחק תשובה, החלה הבוקר בפינוי רבע מבתי שכונת גבעת עמל, בסיוע של למעלה מ-200 שוטרים. במקביל נמשכים המגעים לפינוי מוסכם. מלי אלפסי, אחת התושבות, אמרה לגלי צה''ל כי  "הסכומים שמוצעים פה הם סכומים משפילים ביותר".

"אנחנו ממש אובדי עצות, ומקווים שהיום הזה יעבור טוב ולא יהיה כאן אבדן בנפש". עוד אמרה כי "אנשים פה מיואשים, המצב גרוע, יש פה אנשים חולים. אנחנו מצפים למשא ומתן, בשעות האחרונות דברים מתנהלים אבל תוצאות לא מגיעות".