הרב דוד יצחק גרוסמן
הרב דוד יצחק גרוסמןאריאל שגיא

כ-7,000 תלמידים מכל רחבי הארץ השתתפו ביום שני האחרון בשיעור מקוון שהעביר הרב דוד יצחק גרוסמן בנושא חגי תשרי וימי התשובה.

הפעילות הייחודית הועברה ל-89 בתי ספר ממבואות החרמון ועד אילת, באמצעות מיזם "סיסמה לכל תלמיד".

רשת "סיסמה לכל תלמיד" מפעילה רשת לימודית חברתית בבתי ספר בכל רחבי הארץ, ולקראת שיעורו של הרב גרוסמן הוקם אתר ייחודי שהכין וריכז את כלל בתי הספר המשתתפים, במסגרתו יכלו התלמידים להתכונן לשיעור ולקרוא אודות הרב גרוסמן ופועלו. דרך האתר גם צפו התלמידים בשידור החי, שנעשה באמצעות פלטפורמת ה-hangouts של גוגל.

הפעילות מתקיימת כחלק מהלמידה השיתופית, שיש לה מקום מרכזי במיומנויות המאה ה-21 ואשר מהווה אבן יסוד במיזם, ומאפשרת במסגרתו חיבור כלל ארצי, רב תרבותי ובין מגזרי.

במהלך השיעור הסביר הרב על משמעות החגים, ובתום השיעור השיב לשאלות התלמידים. בתשובה לאחת השאלות הציע הרב גרוסמן לתלמידים לקבל על עצמם לעשות מעשה טוב לקראת השנה החדשה ולהקפיד לכבד את הוריהם. הנתינה והסובלנות הם ערכים מרכזיים שהמיזם חרט על דגלו תחת הסיסמה "מתקוונים לעשות טוב ברשת", ושיעור זה מהווה חלק מרוח זו. הרב גרוסמן הבטיח להמשיך לקיים שיעורים מעין אלו גם בעתיד ואמר כי הוא רואה זכות גדולה בהעברת שיעור לכלל תלמידי ישראל.

מנכ"לית מיזם "סיסמה לכל תלמיד" מגי אסייג, אמרה, "אנו מודים לרב גרוסמן על שהעשיר את התלמידים במשמעותם העמוקה של חגי תשרי וימי התשובה. מדובר בפעילות חינוכית ערכית שמתאפשרת בזכות האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים של רשת 'סיסמה לכל תלמיד' ותורמת לתלמידים הן בהקניית ידע והן בחוויית הלמידה".

"סיסמה לכל תלמיד" מהווה רשת לימודית חברתית, המחברת בין שלושת גורמי ההוראה המרכזיים: מורים, תלמידים והורים. המיזם פועל על בסיס פלטפורמה (רשת ענן) המאפשרת תקשורת עדכנית, מיידית ונוחה בין המורים לתלמידים, ומעודדת ביטוי עצמי ויצירתיות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים.

אל פורטל "סיסמה לכל תלמיד" ניתן לגשת מכל מחשב המחובר לאינטרנט. ייחודיות המיזם, נמצאת בתהליכי ההטמעה האישיים שמוענקים לכל בית ספר, ולצוות ההוראה המשתתף בפרויקט: המורים

לומדים לבנות שיעורים מתוקשבים ולהשתמש בכלי המחשב הבסיסיים, לשיפור הקשר עם התלמיד, ויכולים ללמד את התוכן בצורה עדכנית, אינטראקטיבית וחווייתית. ההטמעה, ושעות החניכה הפרטניות לכל בית ספר, הן אלו שמסייעות להצלחת הפרויקט, ומובילות את הביקוש העצום להשתתפות בו.