הקהל בהופעה
הקהל בהופעהצילום: מאיר ברכיה

למעלה מ-2,000 בני אדם הגיעו אמש (רביעי) לשערי תקווה בשומרון לרגל אירוע ההצדעה למתנדבי השומרון והשתתפו בהופעה של להקת אתניקס.

הלהקה שלהבה את הקהל עם הלהיטים "תותים", ג'סיקה", "רק האהבה תנצח" ואחרים.

סולן הלהקה זאב נחמה אמר לקהל, "אנחנו שמחים לחגוג אתכם 30 שנים לפעילות הלהקה", נחמה פנה ללהקה ואמר "אני רוצה שישמעו אתכם בכל יהודה ושומרון".

(צילום: יונתן קלרמן)

באירוע העניקו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן פרסים לישובים עם שיעור הגידול הגבוה ביותר, זאת כחלק ממסורת של המועצה האזורית שומרון שמטרתה עידוד הקליטה וחיזוק ההתיישבות. לאירוע הגיעו גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד.

אדלשטיין אמר כי דרושה לישראל אחדות כדי לעמוד איתן מול המתנגדים לקיומה של ישראל, "אם עם ישראל ימשיך להציג תמונה של אחדות, כפי שהציג במהלך מבצע צוק איתן לא ניתן יהיה לנצח אותו".

אדלשטיין התייחס לבעיית הדיור בישראל ולחוק מע"מ אפס והטיח ביקורת ברשויות שאינן מצליחות לתת פתרון נאות לזוגות הצעירים, "לפני שבועיים הייתי בהר ברכה ונכנסנו לראות זוגות צעירים כמו רבים שנמצאים כאן והם בדירה החדשה שלהם ואני אומר: הם קיבלו הטבות מיוחדות? הנחות מיוחדות? אולי הם קיבלו מע"מ אפס שכל המדינה בוודאי כל הכנסת גועשת על זה? לא. פשוט ראשי הציבור ידעו לנצל את מה שיש. ולבנות בזול ולא להגיע לחזירות עם הרווחים. ולכן הזוגות לקחו משכנתא בטח יש להם גם חובות אבל יכולים לחיות בבטחה בדירה משלהם כאן בשומרון. אני חושב שהאיזור הזה יכול להוות דוגמא להרבה רשויות. איך בלי להתבכיין אפשר להשאיר את הזוגות הצעירים להביא חדשים לפתח ולהתפתח. אנחנו נשתדל לעזור ואתם רק תמשיכו בעשייה הברוכה שלכם".

ח"כ איילת שקד שיבחה את פעילות המועצה והעומדים בראשה מסיקה ודגן ואמרה כי השניים "הקימו התנחלות במשרד שלה לאחר שמונתה לתפקידה עד שנמצא פתרון לבעיית המעונות". שקד זכתה למחיאות כפיים סוערות מהקהל האוהד.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון אמר באירוע, כי "התרבות הוא לב לבו של הכוח האמיתי שיש לחברה, אנחנו שמחים שלהקת אתניקס יחד עם להקות נוספות מגיעים לכאן ומוסיפים נדבך נוסף לעושר התרבותי שיש לשומרון להציע לתושביו ובכך מחזקים את ההתיישבות".

דגן אמר באירוע כי "הכוח האמיתי של השומרון בא מהתושבים, תושבים איכותיים, שהם חלק בלתי נפרד של העשייה בכל רחבי השומרון. המתנדבים, היזמים, מנהיגי הישובים, שנותנים למועצה את הכוח להמשיך להצעיד קדימה את האיזור. לכן אנחנו רואים כאן התפתחות שאין לה אח ורע בשום מקום אחר בעולם".

את האירוע ארגן מתנ"ס שומרון בראשותו של דוד צור יחד עם מחלקת החסד במועצה בראשותה של ענת צפריר, ושותפים נוספים.