הענקת דרגת אלוף לתת-אלוף הרצי הלוי

תת-אלוף הרצי הלוי הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף בטקס חגיגי שנערך בלשכת הרמטכ''ל רא''ל בני גנץ בבסיס הקריב בתל אביב.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ובנוכחות חברי פורום מטכ''ל.

הלוי, אשר כיהן בתפקידו האחרון כמפקד הקורס לפיקוד ומטה, עתיד להחליף בתפקידו את ראש אגף המודיעין היוצא, אלוף אביב כוכבי.

שר הביטחון יעלון אמר כי בתפקיד ראש אגף המודיעין "צריך לשמור על הערכים הבסיסיים והאמונה במה שאתה עושה, ולנווט על-פי מצפן ולא על-פי שבשבת רוחות. זו הדרך שבסופו של דבר מנצחת. צריך לפעול בצניעות, בפתיחות ובסקרנות כדי להגיע להערכה הנכונה.

"הרצי", פנה אליו יעלון, "אתה מגיע עם הערכים האלו שיאפשרו לך למלא את התפקיד בהצלחה ולהמשיך להוביל את אמ"ן להישגים. אביב, הקומה שלך באמ"ן מלאה בעשייה. הוכחת זאת, ביחד עם אנשיך באמ"ן, כשחזית את השינויים, ולכן ההשתנות מרשימה ועמדה יפה למבחן במבצע 'צוק איתן', באופן שגרם לאגף להיות רלוונטי לצורך קבלת החלטות ברמה האסטרטגית וברמה הטקטית".

הרמטכ''ל בני גנץ אמר בטקס, "ארשה לעצמי להשתמש במילותיו של נשיא מדינת ישראל היוצא, מר שמעון פרס, באחד מביקוריו ביחידת 8200, בו אמר 'אתם מתקנים שעון תוך כדי הפעולה'. אגף המודיעין לוקח בחשבון את הטלטלה האזורית, השינויים שמתרחשים, הצורך להשתנות והצורך לפעול תוך כדי השינוי.

"כל זה בתוך קשת מאוד רחבה של מבצעים, שבקצה שלה מבצע 'צוק איתן' שהביא לידי ביטוי את העבודה של אגף המודיעין כלפי חוץ, בתוך האגף וגם את העבודה הבין זרועית בכל המדרגים".

מפקד אגף המודיעין היוצא, אלוף אביב כוכבי, אמר כי "נזדמנה לי זכות גדולה, לפקד על אגף המודיעין, מוסד, תרתי משמע, שהקים לעצמו עם ישראל להגנתו. לקחתי על עצמי את המשימה בחרדת קודש, מתוך תחושת חובה לספק את המודיעין הנדרש לכל הרמות, לצד החובה לשנות ולהשתנות. יחד עם כל שותפיי ניסינו להדביק את המציאות המשתנה, ולהקדים אותה היכן שניתן.

"ישפוט הזמן אם הצלחנו לתרגם את העקרונות למעשים. מנגד, אינני זקוק לו כדי לחשוף את השגיאות ולהציג את הפערים. היו לי מזה ומזה. אני מבקש להודות לכל אנשי אמ''ן, ובאופן מיוחד למפקדי היחידות, המערכים ותתי האלופים. תודה נוספת לפיקודים, לזרועות ולאגפים, על התמיכה ושיתוף הפעולה, שהיו לשמן על גלגלי המערכת", כך כוכבי.

ראש אגף המודיעין הנכנס, אלוף הרצי הלוי, אמר כי "בחרתי להגיד כמה מילים לא מתוך המודיעין אלא על המודיעין. ניתן לראות במאמץ המודיעיני כנבואה, הנביאים הם מי שניסו להשפיע על המציאות, על המוסר, לנתח ולתאר את האפשרויות. זו הדרך להשפיע. אני שמח שאני יוצא עכשיו לדרך הנפלאה הזו באמ''ן.

"תקופת החפיפה הייתה לי מרתקת בעומק, בחדות ובשיחות ואני בטוח שזה ימשיך איתי הלאה בתפקיד. כאשר עזבתי את אגף המודיעין בפעם הקודמת נדהמתי לראות את עומק הרעיונות המדוברים באגף, ודרך מימושם. ישנם כיוונים רבים שנוספו והתפתחו עם הזמן ואני שמח לקבל פיקוד על אגף שהשתנה ומשתנה בצורה רלוונטית ותחת פיקודי אנחנו נמשיך להתהוות".