השר יעלון
השר יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הערב (חמישי) באירוע "אמץ לוחם" בתל אביב והתייחס בנאומו לאיומים הביטחוניים על ישראל.

"אתגרים רבים ניצבים בפני מדינת ישראל, והם גם מציבים בפני מערכת הביטחון וצה"ל אתגרים כבדים מאוד. הסיכונים לא פחתו, הם רק השתנו, והם מחייבים אותנו לשאול בכל בוקר מה נשתנה", אמר יעלון.

שר הביטחון הדגיש כי המזרח התיכון סוער וגועש, וההשפעה על ישראל יכולה להיות מיידית. "אל לנו להקל ראש באפשרות שהגבולות שסביבנו יחדלו להיות שקטים יחסית, ואת ההוכחה לכך קיבלנו בקיץ, מדרום. בשינויים סביבנו אנחנו מצליחים לשמור בשלב זה תוך מדיניות מושכלת לא להתערב במלחמות שלהם, לעקוב, להציב להם גבולות וקווים אדומים, לשמור על ההרתעה ועל כוח ההרתעה, ולהתערב רק כאשר מאיימים על האינטרסים שלנו.

"לכן עלינו להמשיך לנהוג בתבונה ובאחריות, בשיקול דעת ובשום שכל. לראות את התמונה הכוללת, לא להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל ולפעול באופן נחוש אם נידרש לכך".

שר הביטחון כינה את ישראל בעת הזאת "אי של איכות בתוך חוסר היציבות" ואמר כי יש להמשיך להוביל את המדינה לשגשוג ולפריחה על אף הקשיים. "לזכור את המגזרים החלשים בחברה הישראלית, ולפעול ככל הניתן כדי לסייע להם להתקדם בחינוך, בתעסוקה, בבריאות, ברווחה, בתשתיות ועוד.

"חובתנו לחזק את הפריפריה, ולייצר בה עוד מקומות תעסוקה, תשתיות ראויות ורצון של תושביה להמשיך בה את חייהם. זו חובתנו כממשלה וכמי שמנהיגים ציבור במדינת ישראל".

"אנו במערכת הביטחון שואפים שכך יהיה", הדגיש השר יעלון, "משקיעים במפעלים רבים הנמצאים בפריפריה ברחבי ישראל וממשיכים לקדם את תוכנית 'צה"ל לנגב', שיכולה לחולל שינוי היסטורי בדרום. נוסיף לעשות זאת, כי זו חובתנו. ככל שזה תלוי בי – בסיסי צה"ל, מתקנים ביטחוניים ומפעלים הקשורים בתעשייה הביטחונית, יהיו פרוסים בכל הארץ, מדן ועד אילת, ויספקו תעסוקה ופריחה לאזורים רבים ומגוונים".