ברבנות הראשית מסיימים את ההכנות האחרונות לפני כניסתה של שנת השמיטה תשע"ה, בראש השנה שיחול בשבוע הבא.

בהודעה שפרסמה הרבנות היא מבקשת מהמשגיחים הקולטים תוצרת ''היתר מכירה'' לציין על תעודת הכשרות כי התוצרת החקלאית היא "על פי היתר המכירה של הרבנות הראשית לישראל".

במחלקת הכשרות ברבנות ומנהל המדור למצוות התלויות בארץ הדגישו כי על משגיחי מחסני השיווק המפוקחים, הקולטים תוצרת חקלאית ישירות מהמגדלים לוודא החל מד' תשרי תשע"ה (מיד לאחר השבת הצמודה לראש השנה) כי המגדל השולח את התוצרת פועל בשנת השמיטה באופן המותר על פי ההלכה.

ברבנות הדגישו כי פירות וירקות מתוצרת ''היתר המכירה'' יש להפריש תרומות בלי ברכה - כדמאי, ולהפריש מעשר עני על תנאי.

תוצרת חקלאית הגדלה בבתי גידול על מצע מנותק תקבל הכשר מהרבנות המקומית המוסמכת בלבד. לגבי עלי ירק מפוקחים מחרקים הגדלים על גבי הקרקע על פי היתר המכירה, תקפיד הרבנות המקומית לסמן זאת במפורש על גבי האריזה, "ואין לסמנם כמהדרין". 

בנוגע לפרחים, ציינו ברבנות כי יש להעדיף את הפרחים הרב-שנתיים.

לסיום הדגישו במחלקת הכשרות כי הצגת צילום של טופס "אישור להיתר שיווק עפ"י היתר מכירה" שניתן במקור לחקלאים על ידי חנויות או משווקים בלתי מושגחים, "תיחשב כעבירה על חוק איסור הונאה בכשרות והעושה זאת צפוי לנקיטת צעדים הקבועים בחוק.

"חנויות בלתי מושגחות אשר תפרסמנה את עצמן ככשרות לענין השמיטה, בין אם על ידי גופים פרטיים ובין אם על ידי מצג כשרותי עצמי כזה או אחר, ללא השגחת רבנות מקומית מוסמכת צפויות אף הן לנקיטת אמצעים בהתאם לחוק".

להודעה המלאה לחצו כאן