שערורייה. משה גפני
שערורייה. משה גפניצילום: פלאש 90

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) פנה בימים האחרונים אל ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת שיתערב מיידית ובאופן אישי בנושא הקיצוץ בצהרונים.

גפני כתב במכתבו כי "הממשלה קיבלה החלטה על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 ברשויות המקומיות במצב סוציואקונומי 1-3 ובירושלים, אך עתה נודע כי בממשלה ובמשרד החינוך במסגרת הקיצוצים במשרדי הממשלה השונים - דנים על צמצום דרסטי של הפרויקט הזה, אשר משמעותו הישירה היא - פגיעה חמורה בילדים ובהורים הנמצאים במעמד הביניים ובשכבות מוחלשות". 

בדבריו הוסיף כי "אמירתך ואמירתם של שרים נוספים כי הממשלה הנוכחית תעשה הכל על מנת לעודד אנשים, גברים ונשים, לצאת לעבודה מעוררת גיחוך בשעה שהחלטה, באם תתקבל, לצמצום דרסטי של הצהרונים, בודאי שלא תעודד יציאה לעבודה, אלא תגרום לרבים לשוב הביתה ולהפסיק או לצמצם בשעות העבודה שלהם".

את מכתבו לראש הממשלה סיים במילים: "אבקש את התערבותך הדחופה למנוע החלטה אומללה זו שעלולה לגרום נזק בטווח המיידי והארוך ומעידה על חוסר חשיבה הגיוני בסדרי העדיפות של הממשלה הנוכחית". יצוין כי בנוסף שוחח ח"כ גפני בנושא עם הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה שהבהירו לו כי יתקיים דיון בעניין בקרוב במליאת הכנסת.