יורם שפטל
יורם שפטלצילום: פלאש 90

בפינתו השבועית בערוץ 7 משבח עורך הדין יורם שפטל את שר הכלכלה נפתלי בנט, שגילה השבוע כי ראש הממשלה ושר הביטחון העדיף לתמוך בהפסקת אש בלי להשמיד את מנהרות הטרור.

"נפתלי בנט הצביע על כך ששר הביטחון כמו גם ראש הממשלה והרמטכ"ל, שהיו מודעים כל השנים לסוגיית המנהרות, היו מוכנים לסיים את מבצע צוק איתן בלי לגעת ולו במנהרה אחת. הרי כולנו זוכרים שמצרים הציעה הפסקת אש וממשלת ישראל אצה רצה בהסכמה מלאה של יעלון להפסקת האש הזאת".

לדברי שפטל, לישראל אירעו שני ניסים כשחמאס הפר את הפסקות האש הראשונות. "כל עם ישראל ראה מול עיניו מה זה אומר סכנת המנהרות, ואיזה אסון זה יכול להביא לעם ישראל אם המנהרות לא תושמדנה. רק אז נתניהו, יעלון וגנץ הורו על הפעולה לחיסול המנהרות".

"בנט אומר ששר הביטחון זלזל בדעה שלו, וטען שאיום המנהרות הוא לא איום. אני לא מאמין ששר הביטחון באמת חשב שהאיום לא רציני, אלא שהם פשוט לא רצו בשום פנים ואופן שום פעולה קרקעית. זה חמור מאוד כי נתניהו כראש האופוזיציה הבטיח וזה נכתב בקווי היסוד של ממשלת נתניהו ב-2009, שמטרת הממשלה לפרק את מדינת חמסתן.

"כאן אנחנו עדים לכך שצמרת המדינה לא רצתה פעולה קרקעית ורק בזכות סירוב החמאס להפסקת האש, והמנהרה שממנה יצאו 13 מחבלים, זה אילץ אותם לצאת לפעולה. אנחנו כעם צריכים לדעת שטוב שבנט חשף את זה".