התפרעויות בשועפאת
התפרעויות בשועפאתפלאש 90

ראש העיר ירושלים ניר ברקת התייחס אמש (חמישי) לגל הטרור בבירה וקרא לנקוט יד קשה נגד התפרעויות הערבים, יידוי האבנים ובקבוקי התבערה.

"אני רוצה להבהיר באופן נחרץ. יש לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת נגד כל מי שנוהג באלימות מכל סוג", כתב ברקת בעמוד הפייסבוק. "לא נשלים עם מצב בו זורקים אבנים או בקבוקי תבערה על הרכבת הקלה, על בתי יהודים במזרח העיר או כל סוג אחר של אלימות".

לדבריו לא ייתכן שהמשטרה עוצרת מפרי סדר והם משתחררים על ידי בתי המשפט ב"דלת מסתובבת" וחוזרים לאלימות. "חייבים להגביר את הענישה וליצור הרתעה כדי שיידע כל מי שחושב לקחת את החוק לידיים שייתפס וישלם על כך מחיר כבד".

ברקת הדגיש כי המשטרה עושה מאמצים כבירים, כלשונו, בחודשים האחרונים, למגר את הטרור ומתייחסת לכך ברצינות רבה. "נעצרו כבר למעלה מ-700 מתפרעים וכנגד מאות כבר הוגשו כתבי אישום. העירייה מסייעת ותמשיך לסייע ולהיענות לכל בקשה של המשטרה. עד שנמגר זאת", הבהיר.

ראש העיר עדכן כי במקביל למאמצי המשטרה הנחרצים מתקיים שיח עם המנהיגות הערבית בשכונות במטרה להרגיע את השטח. "לשמחתי גם המנהיגות הערבית, יחד עם הרוב המוחלט של התושבים, מגנים בתוקף את האלימות שמבוצעת לרוב ע"י נערים, אותם צריך להעניש בחומרה לדעת כולם".

"אני נמצא בקשר רציף בנושא עם ראש הממשלה, המפכ"ל ומפקד המחוז במשטרה. הם לוקחים את הנושא ברצינות ומשכללים תוך כדי תנועה את דרכי ההתמודדות כדי שיהיו יעילות יותר ומהירות יותר. לא כאן המקום לפרט על כך, אך מי שימשיך לנהוג באלימות ייתפס מהר ויישלם על כך מחיר כבד", הדגיש ניר ברקת.

ראש העיר התייחס לדיווח אמש באחד מכלי התקשורת, שציטט את ברקת כקורא לכאורה להסתיר מהציבור את תקריות יידוי האבנים ובקבוקי התבערה. "לצערי בכמה מקומות ניסו ממניעים פוליטיים לסלף את דבריי באשר לפרסום האירועים בתקשורת.

"מי שהאזין לדברים הבין היטב כי יצאתי נגד אלו המלבים את האש, מוציאים את האירועים מפרופורציות, מונעים מאינטרסים זרים ומגבירים בדבריהם את המוטיבציה של האלימים לפעול. ההפך מהמטרה של כולנו".

ברקת הזכיר כי המטרה של מפרי הסדר היא לשבש את השגרה ולזרוע פחד והיסטריה. "לבטל את אירועי התרבות בירושלים, לרוקן את המלונות, לפגוע בפדיון העסקים בעיר, להפחיד אנשים מלנסוע בתחבורה ציבורית ולעצור את הרכבת. לא ניתן להם את התענוג הזה. התשובה לכך היא להתעקש להמשיך בשגרה, לצד הגברת פעולות המשטרה ותוך התייחסות מלאה לכל הפרות הסדר ודיווח עליהן כפי שנעשה עד היום".

"העיר תמשיך לתפקד, הרכבת הממוגנת תמשיך לנסוע, והמשטרה תמשיך ביתר שאת לשמור על ירושלים ולעקור מהשורש כל תופעה של אלימות. היא תקבל מאיתנו את כל הגיבוי והסיוע לכך", הבטיח.