יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד בחר דווקא במהלך יום השבת להודיע לעיתונאים כי הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו קרובים להסכמות בכל הנוגע לתקציב המדינה לשנת 2015.

לפיד ואנשיו הזמינו הבוקר את כלי התקשורת לסוג של "הצהרה" מחוץ לביתו של לפיד בתל אביב.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) תקפה את התנהלותו של לפיד דווקא בעיצומו של יום השבת או יום המנוחה, כלשונה. "בזמן שאתם נהנים מיום המנוחה שלכם, שר האוצר יאיר לפיד החליט לשלוף מבתיהם באמצע השבת את כל הכתבים הכלכליים ולזמן אותם לחניה בכניסה לבית שלו בתל אביב כדי שישמעו אותו מקריא הודעה חסרת חשיבות".

"ההקראה ארכה בדיוק דקה וחצי, אבל זה בהחלט הספיק כדי להרוס את השבת של הצלמים והכתבים שנאלצו להגיע כדי לשמוע את מוצא פיו של כבוד שר האוצר. אני בכלל לא מדברת על חוסר ההוגנות שהוא מפגין כלפי כתבים שומרי שבת כשהוא מכנס כתבים להודעות סרק", הוסיפה גלאון. 

​יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי אמר הערב "אני מוצא את עצמי באופן נדיר מסכים עם עמיתתי יו״ר מרץ ח״כ זהבה גלאון, בכל הקשור לכינוס מסיבת העיתונאים של יאיר לפיד, בעיצומה של השבת".

"לא יתכן ששר בממשלת ישראל ירמוס בריש גלי את הערכים הללו, בפרט כאשר מדובר בעניינים שהוא עוסק בהם מתוקף תפקידו כשר האוצר של מדינת ישראל". דרעי מציין כי לפיד "הקפיץ" בעיצומו של יום המנוחה צוותי תקשורת רבים "בשביל עניינים לא נחוצים הסובלים דיחוי גם לימים אחרים", כלשונו.

השר אורי אריאל "צייץ" בטוויטר בצאת השבת, "שמעתי במוצאי שבת ששר האוצר טוען שהגיעו להסכמות בתקציב. אבל מה אשמים הכתבים שנאלצו לקטוע את מנוחת השבת בשביל כמה דקות של הודעה 'דרמטית'?"

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן אמר הערב "שר האוצר יאיר לפיד הפגין במהלך השבת ניתוק מערכי היסוד של מדינת ישראל כאשר קיים מסיבת עיתונאים בעצם יום השבת ואילץ עשרות כתבים, מפיקים וצלמים להפר את שלוות השבת שלהם בעצמם". 

"הרצון לקבל קרדיט כלשהו לא מתיר לשר האוצר לפגוע בערכים עקרוניים של המדינה היהודית. אני מזכיר לשר האוצר שממשלת ישראל שבה הוא חבר קיבלה על עצמה את יום השבת כיום מנוחה ל-או-מי. יאיר, כשהצטרפת לממשלה, קיבלת זכויות וחובות. חובתך היא לשמור על השבת הציבורית כיום מנוחה עבור כלל אזרחי המדינה", דברי הרב בן דהן.