גדעון סער
גדעון סעריוני קמפינסקי

שר הפנים גדעון סער שהדהים את המערכת הפוליטית בשבוע שעבר כשהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הסביר הערב את נסיבות פרישתו ודיבר על יחסיו עם ראש הממשלה.

בראיון לתכנית 'המטה' אמר סער כי יחסיו עם נתניהו השתנו "באופן יסודי ביותר" כהגדרתו. "אני לא יכול לומר שיחסי עם ראש הממשלה בקדנציה הנוכחית הם כפי שהיו בעבר. הם בהחלט היו שונים ופחות טובים".

את נקודת המפנה שם סער על הבחירות לנשיאות. "הצעתי לראש הממשלה לא לעשות את זה והודעתי לו שאם יעשה זאת אני אתנגד לכך בפומבי. הדברים בשיחה לא היו קלים או נעימים אבל עמדתי הייתה ברורה. זה נכון בהחלט שמאז מערכת היחסים השתנתה באופן יסודי ביותר", אמר סער שהוסיף כי באחרונה שרר נתק של ממש ביניהם.

באשר לנסיבות הפרישה אמר כי "הייתה לי תחושת רוויה. התגבשתי בנושא הרבה מאוד זמן והגעתי לשלמות עם הרצון שלי לנהל את החיים האישיים באופן קצת שונה ממה שאיש ציבור יכול".

לשאלה האם יחזור אמר כי "הבהרתי שאני לא עוזב כדי לחזור בשבוע הבא. אני באמת רוצה שינוי בחיי, ואינני חושב כרגע מתי אני חוזר..." עם זאת הבהיר כי "אם אני אחוש תוך כדי שאני עושה דברים אחרים געגוע, ושהציבור רוצה אותי, אז תמיד אוכל לשקול לשוב לפוליטיקה... בהחלט אמרתי פסק זמן, משום שבחיים כמו בחיים, אתה לא יכול להתחייב לנצח מה אתה תעשה".

באשר לחבירה אפשרית עם משה כחלון אמר סער כי לדעתו על כחלון לחזור לליכוד. "הוא בעיני בשר מבשרו של הליכוד. על נתניהו לעשות כמיטב יכולתו כדי להחזיר את כחלון לליכוד.... בעיני לא הגיוני ולא טוב שכחלון יתמודד בבחירות מחוץ לליכוד וטוב לנו שירוץ במסגרת המפלגה".