הועדה לבחירת שופטים. ארכיון
הועדה לבחירת שופטים. ארכיוןפלאש 90

תשעת חברי הוועדה לבחירת שופטים יתכנסו היום (ראשון) בלשכתה של שרת המשפטים, ציפי לבני, לפגישה מכריעה בנושא בחירת שופטי בית המשפט העליון.

חברי הועדה יצטרכו לבחור שני שופטים חדשים, אשר יחליפו את השופטת עדנה ארבל שפרשה לאחרונה ואת נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, הפורש בקרוב.

על סדר יומה של הוועדה עומד מינוי נשיא לבית המשפט העליון, במקום הנשיא הפורש, וכן משנה לנשיא. אולם, מרשימת המועמדים שפורסמה לעיון הציבור עולה, כי שרת המשפטים ונשיא בית המשפט העליון הסכימו על שמירת שיטת ה"סניוריטי".

משמעות ההחלטה היא, כי השופטת הוותיקה ביותר, מרים נאור, ששימשה עד כה כמשנה לנשיא, תתמנה לנשיאה הבאה של בית המשפט העליון.

השופט השני בותק, אליקים רובינשטיין, יתמנה לכהונת המשנה לנשיא.

ההערכות הן, כי לפחות אחד משני השופטים שיבחרו תהיה דווקא שופטת. נציין כי ברשימת המועמדים מופיעים שמותיהן של 7 שופטות, 2 מהן יש לציין דתיות, אולם סיכויי השתיים נמוכים, האחת בגלל גילה הגבוה והשניה דווקא בגלל גילה הצעיר מידי.

המועמדות הן השופטת מיכל אגמון גונן, השופטת נאוה בן אור, השופטת ענת ברון, השופטת דבורה ברלינר, השופטת יעל וילנר, השופטת רויטל יפה כ"ץ והשופטת רות רונן.

מבין המועמדים הגברים נחשב היועמ"ש לשעבר, מני מזוז, למועמד מוביל. נציין כי אם אכן כך יקרה, מזוז לא יהיה היועמ"ש הראשון שמתמנה לתפקיד שיפוט בבית המשפט העליון. בין היועמ"שים שמונו לעליון ניתן למנות את מאיר שמגר, אהרון ברק, יצחק זמיר, והשופט המכהן אליקים רובינשטיין. מועמד נוסף בעל סיכוי הוא השופט חאלד כבוב, אשר נחשב לשופט הכלכלי המוביל כיום בבתי המשפט המחוזיים.