טקס החתימה על הצו
טקס החתימה על הצוצילום: אורן כהן

שר הכלכלה נפתלי בנט חתם הבוקר (ראשון) בלשכתו על צו ההרחבה להעסקת עובדים בעלי מוגבלויות.

בטקס השתתפו יוזמי ההסכם: יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, אשר חתמו על ההסכם התקדימי לפני כשלושה חודשים במהלך משותף עם השר בנט.

על פי ההסכם, שנועד לקדם את השילוב הראוי של אנשים עם מוגבלות בעולם העבודה, המעסיקים יחויבו לייצוג הולם של בעלי מוגבלויות בשיעור של 3% מכלל העובדים. בעקבות חתימת השר על צו ההרחבה, ההסכם יחול מעתה על כלל מקומות העבודה במשק, בהם מעל 100 עובדים. כל מעסיק יחויב למנות גורם שיהיה ממונה מטעמו להבטחת הייצוג הראוי ולקידום התעסוקה של אנשים עם מוגבלות.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר במהלך הטקס "זהו המשך ישיר לפעולה שעשינו למען עובדי הניקיון. גם היום אנחנו אומרים לחברה שאף אחד לא שקוף ואכפת לנו מכל אדם. אנחנו פועלים עבור אנשים שלא תמיד יש להם לובי ושלא כמו במקרים של תקציב הביטחון או תקציבים אחרים, אנחנו - כל אחד ואחת מאיתנו - משמשים בתור הלוביסטים של בעלי המוגבלויות. לבעל מוגבלות שמעביר קורות חיים אין תמיד ממליצים, אנחנו נהיה הממליצים שלו. בערב ראש השנה בחרנו לא לדבר על דברים שבין אדם לחברו אלא לעשות דברים שבין אדם לחברו. חתימת הצו הזה היא מתנה גדולה לחג, מתנה לא רק לבעלי מוגבלויות אלא לכולנו".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במהלך חתימת ההסכם "זה יום חג לחברה הישראלית ואני שמח ומוקיר את השר בנט על קידום הנושא והחתימה על צו. אני מבקש להודות גם לצביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגוניים העסקיים, אהוד רצאבי, נשיא להב וח"כ איציק שמולי, על הסיוע שלהם בקידום הנושא. במידה רבה זאת מתנה של כולנו לחברה הישראלית לקראת השנה החדשה. זה מסמן את הרצון לעשות חברה יותר נכונה ויותר שוויונית. זה חשוב לא רק לעובדים עם מוגבלות ולבני משפחותיהם, זה חשוב גם ליתר העובדים והמעסיקים כי בסופו של דבר, זה יקדם את המשק". ניסנקורן הדגיש כי ההסתדרות תפקח על יישום הנושא ותבטיח את אכיפתו בשטח.

בטקס השתתפו גם נציגי ארגונים העוסקים בקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. גיא שמחי, מנכ"ל המרכז לעיוור, אמר במהלך הטקס: "זה יום גדול לקהילת אנשים עם מוגבלות ולכל החברה בישראל. המהלך שהוביל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוא פוטנציאל אדיר לשינוי ולמהפכה חברתית אמיתית שבה החברה בישראל מקבלת את האחר. לפעמים זה קצת מורכב או מפחיד להתקרב אבל כשמעזים ועושים את זה, דברים גדולים ומרתקים יכולים להתרחש בתוך החברה בישראל".