בית מדרש באולפנית נתניה
בית מדרש באולפנית נתניהמור בן חמו

באולפנית נתניה, בראשות הרב יוסף שנה, נחנך ביום חמישי האחרון בית מדרש לנשים בוגרות האולפנית. 

הערב התקיים בהשתתפותן של כמאה בוגרות ובמעמדו של הרב קלמן בר, רב העיר נתניה, כאשר רבני האולפנית הרב ד"ר אביחי קלרמן והרב יאיר שטדלר שהעבירו לבנות שיעורים בנושאי תשובה.

בית המדרש, שיפתח אחת לחודש בימי חמישי בערב, מיועד לנשים בוגרות האולפנית שנמצאות בשירות לאומי או לחלופין בשלב של לימודים גבוהים, למפגשים תורניים וחברתיים.

בפתח דבריו אמר הרב קלמן בר "נתניה זו עיר מגוונת שמשלבת את הכל וכוללת ציבור מכל הקהלים, דתיים, חילונים, חרדים, ואני חושב שזה יפה שאפשר להתחבר. הייתי בקהילת צאנז היום, מוקדם יותר הייתי בבי"ס חילוני, ועכשיו כאן. אני בוגר ישיבת הסדר אז באופן אישי אני מרגיש כאן בבית".

כשנשאל על ידי הבנות כיצד הצליח לגבש סביבו את הקהל החרדי והדתי לאומי לצורך הבחירות לרב העיר נתניה, ציין הרב בר כי "הרב קוק כותב שתפקידו של הרב זה לאחד בין כל הקהלים. אמנם ישנם הבדלים אבל החכמה היא לדבר על המאחד ולא על המפריד, גם בין בעל לאישה אין שוויון מלא אבל רב המחבר על המפריד".

בנוגע לשאלה האם הוא רואה בבחירתו קרש קפיצה לקראת התמודדות לבחירות לרב הראשי בעוד פחות מעשור אמר בר כי "לתפקיד הרב הראשי בעיר חשיבות אדירה ומבחינתי אינו מהווה קרש קפיצה לרבנות הראשית. חשוב שכאשר אדם נבחר לתפקידו הציבורי הוא יגיע על מנת לעשות, לבנות וליצור ולא כבר לחשוב על התחנה הבאה". על לימוד נשים אמר הרב: "כאשר נשים לומדות זהו דבר אדיר המעצים את הנשים עצמן ואת המשפחה כולה, כאשר אישה יכולה להגיע להישגים גדולים מאוד בלימוד".

הרב יוסף שנה, רב האולפנית מסכם את הערב ואומר "היה מאוד מרגש וההצלחה של הערב הייתה מעל ומעבר למשוער, ניכר שהיה צימאון למפגש וללימוד המשותף. אנו דוגלים ב'חמד לתמיד' כלומר שהתלמידות שלנו נשארות חלק מאתנו גם כאשר הן מסיימות את הלימודים והקשר עם הבוגרות נמשך לאורך השנים בצורות ואופנים שונים הן בהיבט החברתי והן בתורני. הערב נתן אנרגיות להמשך הקשר עם הבוגרות ולשמחתנו הגיעו גם בוגרות שסיימו את לימודיהן כבר לפני מספר שנים ולא רק בוגרות מהשנה החולפת".