מתיחות בניו יורק
מתיחות בניו יורקפלאש 90

לקראת החגים נועדו עסקני הקהילות היהודיות בניו יורק לצד ראשי ארגוני 'השומרים' המקומיים עם מפקדי משטרת ניו יורק ונציגי משרד האבטחה האמריקאי במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים להגברת תחושת הביטחון בחודש החגים.

במהלך ישיבת ההיערכות הוחלט על תגבור האבטחה בשכונות החרדיות ובמתחמי בתי הכנסת.

הישיבה התקיימה כשברקע עולה החשש שעלייתם של גורמים איסלאמיים קיצוניים ובראשם ארגון דאע"ש ברחבי העולם תביא גורמים קיצוניים אחרים לנסות ולפגע באזורים היהודיים.

בפגישה המיוחדת שנערכה בבניין משטרת ניו יורק אמר מפקד המשטרה, "נבטיח שהכיסוי המשטרתי יהיה יותר ממספיק בשכונות בהן מתגוררים יהודים רבים, כולל הצבת שוטרים רגליים, ביקור של שוטרים בסביבות בתי הכנסת, פיקוח של שוטרים קהילתיים ונוכחות מוגברת של יחידות ללוחמה בפשיעה.

"אנו נפעל להבטיח כיסוי מלא בשכונות ובאזורים אלו, מעצם היותם מטרות קלות לפגיעה. אנו נאבטח את האורחים הבכירים שיגיעו לבקר בבתי הכנסת, במקביל למאמץ המוגבר במשך כל השנה למניעת פשע".

הביקור שנערך בסמיכות לציון 13 שנה לאסון התאומים הביא את מפקד המשטרה לציין כי "מאז הפיגועים ב־11 בספטמבר 2001, אנו פועלים מתוך ידיעה שהמאבק בטרור מהווה חלק קבוע ובלתי נפרד מהשליחות שלנו". לדבריו, משטרת ניו יורק ערנית תמיד לאפשרות שארגוני טרור יכו חלילה שוב בעיר, שבה גרה האוכלוסיה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל.

ראשי ארגון 'השומרים' ציינו את שיתוף הפעולה ההדוק של ראשי הקהילות עם מפקדי משטרת ניו יורק במשך כל השנה ובפרט לקראת החגים. כך גם הביעו את ההערכה העמוקה למאמצים הרבים שמושקעים למיגור הפשיעה באזורים החרדיים, לצד הסיוע הרב והטיפול המהיר שמשטרת ניו יורק מעניקה בכל אירוע כזה או אחר.

חברי המשלחת הסבירו למפקדי המשטרה כי אחת הבעיות הקשות עמה מתמודדות הקהילות היהודיות ברחבי העולם היא האבטחה על מוסדות חינוך והקהילות. האתגרים שבפניהם ניצב העם היהודי בהווה ובעתיד והשלכותיהם נראים מדאיגים בתפוצות. בנוסף לכך ריבוי מקרי האנטישמיות בארה"ב כולל בריכוזים חרדיים, מעלה את מפלס הדאגה בקרב העסקנים וראשי הארגונים, ועל כן יש לחזק את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים.

למרות הכוננות המוגברת, מסרו גורמי בטחון מקומיים כי עד כה לא התקבלו התרעות ממוקדות על כוונה להוציא לפועל פיגוע נגד מטרות יהודיות בניו יורק בימי החג.