האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגעדף הפייסבוק של אריה קינג

אל אוטובוס ההסעה של ילדי שכונת מעלה זיתים שבירושלים יידו הבוקר (ראשון) רעולי פנים אבנים ודלי צבע במגמה לחסום את שדה הראיה מהנהג ולגרום להתהפכות האוטובוס.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מרים שוו'אב, אימן של שתיים מהתלמידות שהיו באוטובוס, שסיפרה על האירוע כפי שתואר בפי ביתה הגדולה בת ה-10.

"התלמידים עלו על האוטובוס כרגיל. מיד אחר כך הוא צריך להסתובב כדי לצאת לכיוון הכותל ואז הופיעו כמה רעולי פנים והתחילו לזרוק אבנים ודלי צבע. האבנים שברו את החלון", היא מספרת.

כאמור, באוטובוס היו גם שתי בנותיה של מרים, אחת בת 7 והאחרת בת 10. הבת הגדולה התקשרה אליה תוך כדי האירוע בעוד אחותה בוכה בכי היסטרי ואינה מסוגלת לדבר. "היו שם מבוגרים שהתחילו לעזור ולנסות להרגיע את המצב", היא אומרת ומציינת כי אין מדובר בפעם הראשונה בה מותקף האוטובוס.

לטעמה ההתייחסות לאירוע היא כמעין הרגל, הנהג עצר את האוטובוס, המשטרה הגיעה למקום ולאחר בירור ראשוני הנסיעה המשיכה לכיוון הכותל ושם החל הטיפול המשמעותי יותר של המשטרה.

מרים מוסיפה ומספרת כי בתה הגדולה לקחה את אחותה שהייתה עדיין בהלם מהאירוע הטראומתי לחדר המורים שם טופלה. היא עצמה לא תפגוש את הבנות עד שעת הצהרים כאשר הן תחזורנה הביתה. לדבריה במציאות שבה התקפות על האוטובוס הופכות לשגרה לא ניתן לקוץ אל הילדים אחרי כל אירוע. המענה היחיד שהיא מוצאת לאירוע מעין זה הוא הפסקתם המוחלטת של האירועים "שזה לא יהיה מקובל. שאנשים ידווחו. מטאטאים את זה מתחת לשטיח. חשוב שידעו שזה מה שקורה אצלנו ובשכונות אחרות. לא מדווחים".

שוו'אב מוסיפה ומדגישה כי האוטובוס טרם האיץ את הנסיעה ברגע הפגיעה ומשום כך עוצמת הפגיעה  לא גרמה לאסון. נכון לציין כי זריקת דלי הצבע על ידי המחבלים, תופעה שהפכה מוכרת בשנים האחרונות, נועדה לגרום לנהג לאבד שליטה, להתנגש ברכב או בעצם אחר כלשהו או להביא להתהפכותו של אוטובוס. התהפכות או התנגשות שכזו של אוטובוס מלא בילדי בית ספר יכולה בהחלט להסתיים באסון רב נפגעים.

לכך מוסיפה שוו'אב ומזכירה את יידוי האבנים שגם הן, כך הסתבר בשנים האחרונות, הורגות, וזאת לבד מהטראומה שחווים הילדים ואינם מצליחים להשתחרר ממנה במשך תקופה ארוכה.