למעלה ממאה חברי מפלגת האיחוד הלאומי, התכנסו הערב (ראשון) בירושלים לסיכום שנת הפעילות הפרלמנטרית בממשלה ובכנסת.

באירוע השתתף יו"ר המפלגה ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן וחברי הכנסת אורית סטרוק וזבולון כלפה.

במהלך הכנס נפרדו חברי המפלגה ממנכ"ל המפלגה היוצא נחי אייל, וקיבלו בברכה את המנכ"ל הנכנס אופיר סופר. השר אריאל הפתיע את אייל והעניק לו שופר בשם המפלגה.

הרב דב ליאור, מרבני האיחוד הלאומי, תקף בחריפות את החוקה החדשה של מפלגת הבית היהודי. ״המאפיין המרכזי של האיחוד הלאומי הוא כושר העמידה והשמירה על ארץ ישראל מתוך תורה. יש כאלה שלא חיים תורה ולכן עושים שיקולים זמניים, אבל מי שחי לפי תורה עושה את החישוב לטווח ארוך. בחודשים האחרונים אני חש שחלה התרופפות במגמה הזאת״.

"החוקה החדשה בבית היהודי- למה הם זנחו את העקרונות שעליהם הושתת 'המזרחי' עשרות שנים? יש איזו מגמה מסוימת לטשטש את הערכים שלנו. הם נוטשים את הערכים של המזרחי", קבע הרב ליאור. "אם הדבר הזה לא יתוקן אני לא חושב שיש לתקומה מה להיות נשרכת אחרי המפד"ל".

השר אריאל אמר בכנס כי "אנחנו זוכים להמשיך לפעול למען עם ישראל בכל התחומים ולהביא הישגים חשובים. ההצלחות ברוך ה' רבות ואני שמח על כך. אנחנו מייצגים ציבור של עשרות ואולי מאות אלפים שמייצגים את הדרך של תורה עם דרך ארץ ועם דאגה לציבור בכל מקום שבו הוא נמצא.

באשר לשותפות עם הבית היהודי אמר שר השיכון, "פנינו עשרות פעמים לאנשי הבית היהודי כדי להגיע לאחדות ונמשיך בכך. אבל אי אפשר להשיג אחדות בכל מחיר. אנחנו נעשה הכל כדי שתהיה אחדות אבל אם לא, נמשיך ונפעל בדרכנו לתרום לעם לחברה ולארץ בישראל.

השר אריאל סיפר כי ישנה הקפאה בפועל של הבניה בירושלים וביהודה ושומרון. "אי אפשר לקבל מצב כזה שליהודים אסור לבנות בארץ ישראל. אנחנו ניאבק על הבנייה בכל רחבי הארץ ולא נוותר על כך", הבטיח.