יימצא פתרון. כפרות
יימצא פתרון. כפרותפלאש 90

על רקע העיסוק האינטנסיבי של ארגוני סביבה ובעלי חיים בארצות הברית סביב מנהג ה'כפרות', יצאו בימים האחרונים גדולי רבני ארצות הברית ב'קול קורא' המבקש להיזהר במשנה זהירות בכל הנוגע ל'צער בעלי חיים' במהלך קיום מנהג הכפרות.

"הננו בזה לעורר על הצורך שבכל "כפרה סנטר" (מרכז כפרות) יהיה תחת השגחה מעולה המפקח על כל סדר הדברים בכל פרטיה ודקדוקיה כדי שיקימו המנהג ותיקין באופן הראוי ונכון", קראה מועצת אגודת ישראל בארה"ב.

עוד נאמר במכתב כי "צריכים להשגיח הן על אופן הטיפול בעופות החיים שלא יטרפו בריסוק אברים וכן על כשרות השחיטה, ובדיקת הסכינים, וכן בדיקת הטרפות לאחר השחיטה, ומלבד ענייני כשרות הנ"ל, צריכים פיקוח על עוד כמה עניינים דהיינו לדוגמא, זהירות בענייני שמירת הגוף הן בנוגע לבריאות המטפלים בעופות והן בנוגע לשמירת בשר העופות גופא, זהירות בדיני צער בע"ח כדת של תורה, כולל אופן הבאת העופות החזקתם וטיפולם.

"ושיה' הכול נעשה ע"י אנשים מבוגרים בעלי אחריות, לפקח על מכירת הכפרות שלא ימכרו עוף אחד ב' פעמים, ולהשגיח על משמרת הצניעות בכל האפשר והיה מחנינו קדוש".

בשנים האחרונות ארגוני בעלי חיים מגיעים לאזורים בהם מתקיים מנהג ה'כפרות' ואנשיהם מזעיקים את המשטרה בטענה כי הנוהגים כך 'מתנכלים' לתרנגולות.