לבלום. שר החוץ הקנדי
לבלום. שר החוץ הקנדיפלאש 90

שר החוץ של קנדה, ג'ון בירד, מזהיר את הקהילה הבינלאומית מפני הסכנה של המדינה האסלאמית לשלום העולם.

בנאום שנשא בפני מועצת הביטחון של האו"ם (19 בספטמבר) קרא בירד לפעולה בינלאומית רחבת היקף כדי לבלום את גל האסלאם הקיצוני המבקש לשטוף את העולם. להלן תוכן דבריו של בירד:

“אני מברך על הדיון והתפקיד הפעיל שארה"ב ממלאת בעניין זה. איני צריך להסביר את ההשפעה של דאעש בעיראק ובסוריה. איני צריך לשכנע אתכם שדאעש מסוכן ושחייבים לבלום אותו לפני שיגדל עוד יותר ויהווה איום על ביטחון העולם.

"השאלה שצריך לתת לה מענה היום היא כיצד אנו, הקהילה הבינלאומית בה חברות אומות מתורבתות, יכולות להתמודד עם הכוח הניהיליסטי והמסוכן הזה?

"אני סבור, שהטרור הוא לא האתגר היחיד עימו מתמודד הדור שלנו, אלא אנו צריכים להתמודד גם עם דור חדש של טרור. דאעש הוא צבא טרוריסטי ולא רק תאים מבודדים של קיצונים.

"ארגון זה הוא תערוכת רעילה של אידיאולוגיה של ימי הביניים עם נשק מודרני. ועם היכולות הגבולות מגיעה גם השחצנות הגבוהה. תחושה של בלתי מנוצחים.

"הם אינם מסתירים את מעשיהם הנוראים. הם מתגאים בהם ומנצלים את האינטרנט כדי להשיג אפקט גדול עוד יותר. הם סבורים, כי ככל שמעשיהם אכזריים יותר כך אנו נחוש פחד גדול יותר.

"הם טועים. הם ביקשו תשומת לב, והוא קיבלו אותה. זו העת ללמדם שהם פגיעים יותר ממה שהם חושבים.

"אנו חייבים לדחות את תפיסת העולם הניהיליסטית שלהם בכל מקום שנמצא אותה. למרבה הצער, האידיאולוגיה הקיצונית שלהם ושיטות הפעולה הרצחניות זוכות לתמיכה של ארגונים הולכים וגדלים ברחבי העולם.

"ביקרתי בעיראק לפני מספר שבועות. שוחחתי עם משפחה נוצרית אשר היו לה רק חמש דקות לעזוב את ביתה לאחר ששכניהם דיווחו עליהם לדאעש. חופש הפולחן נשלל. קשרים ארוכי ימים והיסטוריה משותפת מתפרקים. אין זו הומאניות.אלה חוקי הג'ונגל.

"אין מדינה המבוססת על לאום התומכת בדאעש. כפי שאמרתי בפריז בתחילת השבוע אין זו בעיה של מישהו אחר. עלינו לפעול יחדיו, ללכד את הכוח ואת היכולות.

"אשר לקנדה, אנו תומכים באלה הנמצאים בקו החזית נגד דאעש באמצעות שליחת יועצים וציוד. כמו כן, אנו מעבירים סיוע כלכלי למימון המאמצים לעצור את זרם הלוחמים הזרים, ומעבירים סיוע הומניטרי דחוף כדי להקל על סבלם של אלה שנמלטו מהברבריות של דאעש.

"אין ספק, כי דאעש ודומיו הם סכנה אמיתית ליציבות ולביטחון בעולם כולו. הטרוריסטים האלה מדברים בגלוי על רצונם להקים את הח'ליפות מהודו ועד דרום ספרד. הם מפיצים את הפנטזיות שלהם בקרב ציבור נרחב ומעבר לגבולות.

"כדי להתמודד איתם אנו חייבים להסתמך על הכוחות שעיצבו את ההיסטוריה האנושית. עלינו להגן בנחישות על העקרונות האיתנים של חופש וכבוד אנושי. עקרונות אלה שרדו את המבחנים של הפשיזם, הקומוניזם והטרור. זה המבחן שלנו בימים אלה ואיננו יכולים להיכשל בו".