אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןפלאש 90

על רקע חילוקי הדעות הקשים בקואליציה סביב תקציב 2015, הבהיר היום (שני) יו"ר ישראל ביתנו ושר החוץ אביגדור ליברמן כי לא יסכים לשינויים קואליציוניים - גם במחיר הליכה לבחירות.

בהרמת הכוסית המסורתית של המפלגה לרגל השנה החדשה אמר ליברמן כי "לא נסכים להפוך את הקואליציה לגועליציה, ולכן כל אלו שמדברים על השינוי יש רק שינוי אחד - או קואליציה נוכחית או בחירות חדשות".

שר החוץ סיפר כי היו מהלכים מאחורי הקלעים לפירוק הממשלה אך לא פירט. "זה לא סוד שהיו הרבה ניסיונות לשנות את הקואליציה, היו הרבה פניות, גם הרבה פיתויים, מחליפים אלה באלה, או מחליפים בכלל ובונים ממשלה חדשה", אמר ליברמן.

''כל ספקולציה אפשרית אפשר למצוא בכלי התקשורת בישראל. אנחנו חושבים שבעידן של טלטלה ביטחונית במזרח התיכון להוסיף לזה טלטלה פוליטית זה דבר לא אחראי", הסביר.

מוקדם יותר היום דיווחנו כי בכירים במפלגת "יש עתיד" פנו לחברי הכנסת באופוזיציה ושאלו אם יתמכו ביו"ר מפלגתם, שר האוצר יאיר לפיד, לתפקיד יו"ר האופוזיציה.

במערכת הפוליטית מסבירים כי לפיד מאותת לראש הממשלה נתניהו שלא יהסס לפרוש מהקואליציה אם לא יושגו הסכמות על תקציב המדינה לשנת 2015. נציין כי בסביבת ראש הממשלה לא מתרגשים מהמהלך.