מבצע חלוקת מזון נרחב התקיים אתמול ביישובי מועצה אזורית בנימין, במסגרת פרויקט 'לעמו נתן' לזכר מפקד מחלקה בחטיבה 401 בחיל שיריון, סרן נתן כהן ז"ל, בוגר מכינה קדם צבאית אלישע שנפל במבצע צוק איתן.

"לקראת ימי החג אנחנו שמחים לעזור לעשרות משפחות נזקקות שזקוקות לסיוע כדי לעבור את החג בשלום", מסביר אחד מחניכי המכינה שהשתתף בחלוקת המזון. "חילקנו עשרות חבילות מזון שנאספו מתרומות של תושבי הסביבה ובוגרי המכינה. זהו חיבור אמיתי לסיפורו של נתן שנהרג מירי צלף בעזה".

כהן ז"ל התגייס לחיל השריון בחודש נובמבר 2010 ושירת כמפקד מחלקה בגדוד 46. "במהלך המבצע", סיפר אביו של נתן, דוד כהן, "נתן נצפה מחוץ לטנק שלו ולשאלת המג"ד מדוע עזב את הכלי הממוגן הוא ענה: 'כדי לתת אוכל לחייל המפעיל את הדחפור'. זהו נתן בפשטות, נתינה תוך דרישה עצמית ולקיחת סיכון ממשי על חייו".

מנכ"ל המכינה, יוני קונפורטי ציין כי "חלק מרכזי מהדרך החינוכית של המכינה הוא להתנדב ולתרום לקהילה, פרויקט שבו התלמידים שותפים בחסד גדול של חלוקת מזון למשפחות לקראת החגים. כשמו של נתן ז"ל, גם הם ממשיכים בנתינה למען החברה הישראלית", מוסיף קונפורטי.

כהן גדל בעיר מודיעין, היה חניך בבני עקיבא והתחנך בבית הספר נתיב זבולון ובהמשך בישיבות "נר תמיד" בחשמונאים ובאלוני הבשן ולאחר מכן במכינת "אלישע".​ ​

בשבוע הבא, יתקיים במכינת אלישע יום עיון בנושא 'גבורה ונתינה' לזכרו של כהן ז"ל, בהשתתפות הרב הראשי לצה"ל תת אלוף הרב רפי פרץ, הרב אלישע וישליצקי, ראש מכינת אלישע הרב יצחק נסים, צוות ובוגרי המכינה ומשפחתו של נתן כהן ז"ל. ​