מתוך מרתון הניתוחים
מתוך מרתון הניתוחיםצילום: יח"צ

בתוך שבועיים גייסו תושבי שדמות מחולה מיליון שקל למימון ניתוח בליבה של בת הישוב, ילדה כבת שמונה.

"לפני כשבועיים", מספר הרב אלישע פיקסלר, רב היישוב שדמות מחולה, "נודע לנו בישוב השליו שלנו, שדמות מחולה, על מקרה דחוף של בת הישוב, ילדה בת שמונה הנזקקת לניתוח דחוף וייחודי בליבה.

''המקום שהומלץ היה בבוסטון בארה"ב והסכום שנדרש היה להשיג הוא כמיליון ש''ח. סכום גדול לכל הדעות. הזמן דוחק... אבל לא אלמן ישראל".

מוסיף הרב פיקסלר ומספר על התגייסותם של חברים מהישוב, "ובראשם תושב הישוב דובי טל שהחליטו לנסות להשיג את הסכום באמצעות פניה להמוני בית ישראל. הפצנו מיילים, קריאות ברשתות החברתיות והעברנו מפה לאוזן את הבקשה לכל מי שרחום ליבו וינסה לסייע בידינו".

"ההירתמות הייתה מרגשת וכל כך הרבה אנשים טובים נרתמו למצווה זו. חברי הישוב חשו כולם לעזרה, גם תלמידי ואברכי הישיבה היו שותפים. הבחורים ובוגרי הישיבה הפזורים כל אחד במקומו הפיצו את בקשת העזרה והתרימו באמצעים שונים את כל מי שיכלו. איננו יודעים לאילו מעגלים הגיעה הפניה, אך העובדה הסופית היא שלא עברו אלא שבועיים וברוך ה' סכום זה הושג".

עוד הוא מוסיף ומספר כי "הגיעו אלינו סיפורים מרגשים על אנשים בארץ ובחו"ל, בכל מקום שהם, כולל ילדים שתרמו את דמי הכיס שלהם, יהודים ששמעו על העניין ולא יכלו להישאר אדישים, כולם כולם סייעו להשגת הסכום הדרוש ואנו זכינו לראות עין בעין כיצד "כל ישראל ערבים זה בזה". אהבת ישראל כזו , מגלה לנו את הטוב שקיים בכולנו".

דובי טל, תושב שדמות מחולה שהוביל את ההתרמה למען הילדה, הודה למנהלת הקרן לפיתוח בקעת הירדן, שולמית קמינסקי ולראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני, ''שלקחו על עצמם את הפרויקט מבלי לחייב אותנו בעמלות כל שהן''.

"כולנו נכנס בעזרת השם לימים הנוראים בהרגשה שקיימנו את הפסוק 'איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק' במשמעות הפשוטה ביותר שלו". טל עדן כי "הניתוח אמור להתבצע בתחילת נובמבר וכולנו מתפללים לבורא עולם שישלח לאפרת ברכתו ורפואתו יחד עם שאר חולי ישראל והניתוח יעבור בשלום ובהצלחה".