שחקני מכבי מניפים את הגביע. בדרך לאחד נוסף?
שחקני מכבי מניפים את הגביע. בדרך לאחד נוסף?צילום: פלאש 90

שתי הקבוצות הבכירות של הכדורסל הישראלי החלו את משחקיהן באירופה עם תחילת השנה החדשה, ואחרי שלושה משחקים אפשר לומר בוודאות: שתי הקבוצות רחוקות מאוד מלאיים על אירופה. לפחות כרגע.

הראשונה להתחיל הייתה הפועל ירושלים שהתמודדה לראשונה בתולדותיה בשלב מוקדמות היורוליג. משלב זה המשוחק בשלושה משחקים שנמשכים על פני שלושה ימים בלבד, רק קבוצה אחת יכולה לעלות לשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביותר בכדורסל האירופי והפועל ירושלים ממש קיוותה ורצתה להיות זו שמעפילה השנה למפעל החשוב ולהיות נציגה שנייה לישראל במפעל החשוב הזה.

בתחילה היה נראה כי אכן ירושלים בדרך הבטוחה להיות שם יחד עם מכבי תל אביב, לאחר שניצחה את נימבורק הצ'כית בתוצאה 84:94. מי שבלטו אצל האדומים היו ברייסי רייט עם 22 נקודות וג'וזף ג'ונס עם 16 כאלה.

הניצחון על הצ'כים בישר טובות עבור הירושלמים שקיבלו סוף כל סוף תרומה מג'ונס ואפילו 14 נקודות מדונטה סמית' שהתחיל את העונה ברגוע, ולמשחק בחצי הגמר מול קאזאן עלו האדומים עם תחושה שהם יכולים לעשות זאת ולהעפיל לגמר המוקדמות מול יריבה נחותה יותר.

ללא ספק קאזאן הייתה ערב המוקדמות היריבה הקשה ביותר בטורניר כולו וזו שמועמדת מספר אחת להעפיל את שלב הבתים של היורוליג. במשך שני הרבעים הראשונים היה נראה שהשד לא כל כך נורא וירושלים אף ירדה ביתרון של 6 נקודות להפסקה, 45:51. 

אל המחצית השניה עלו הרוסים החזקים באטרף וגמרו את המשחק כשמי שבולט מעל כולם אצלהם הוא לא אחר מאשר המתאזרח הישראלי דאור פישר שקלע 16 נקודות מתחת לסלים, ובסיום 82:71 לקאזאן שבגמר ניצחה את וילרבאן הצרפתית ועלתה בפעם השניה בתולדותיה למפעל היורוליג היוקרתי.

בירושלים שוב נעלם דונטה סמית', וכעת יצטרכו הירושלמים לחזור למימדיהם האמיתיים ולנסות להגיע למפעל היוקרתי מלמטה, הווי אומר - מהישגים גדולים ורבים בישראל. האם גביע ווינר האחרון שזכו בו היה הסנונית הראשונה? בהמשך העונה נדע.

בעוד שירושלים כשלה ברגעי האמת, קבוצת יורוליג קבועה ואלופת היורוליג בעונה האחרונה, מכבי תל אביב, החלה את דרכה גם היא במשחקים האירופיים. הצהובים מתל אביב עשו זאת במסגרת הגביע הבין יבשתי שמפגיש בין אלופת אירופה בכדורסל לבין אלופת "ליגות האמריקות", פלמנגו הברזילאית.

במשחק הראשון מתוך השניים, ניצחו המכבים את הברזילאים בתוצאה 99:96, זאת למרות שהיו ברוב שלבי המשחק בפיגור. מי שהצליח להביא את הניצחון לתל אביב בשיניים היה ג'רמי פארגו שנראה נהדר אמנם אבל לא מקבל עזרה רבה מחבריו לקבוצה ונראה שלגיא גודס מצפים לקראת העונה הרבה כאבי ראש.

הערב בשעה 18:00 ינסו הצהובים מתל אביב לזכות בתואר ראשון לעונה, כשיקיימו את משחק הגומלין. האם תל אביב תזכה בתואר בו זכתה בפעם האחרונה לפני 34 שנים?