יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד, פירט במסיבת עיתונאים במשרד האוצר את העקרונות שסוכמו בערב החג עם ראש הממשלה, לפיהם יגובש תקציב המדינה לשנת 2015, וציין כי מדובר ב"תקציב ללא העלאות מיסים".

"התקציב הוא על מספרים אבל לא רק מספרים, התקציב הוא קודם כל ולפני הכל הכלי שלנו לתת לילדים שלנו חינוך טוב יותר והזדמנויות טובות יותר, לתת להורים שלנו טיפול רפואי טוב יותר, לתת לכולנו מנועי צמיחה ולהפוך את עתידו של המקום הזה לטוב יותר", אמר לפיד.

לפיד פירט את עקרונות התקציב, לפיהם לא יועלו מיסים, תקציב הביטחון יגדל ב-6 מיליארד שקלים רובם בהוצאה חד פעמית, התקציבים החברתיים יגדלו בשיעור משמעותי והגירעון יגדל ל-3.4 אחוזים.

שר האוצר ציין, כי "התקציב הקודם היה תקציב חילוץ והתקציב הנוכחי יאפשר במקום זאת לעשות את מה שנבחרנו בשבילו, להניע תכניות ותהליכים שישפרו את מצבם של אזרחי ישראל. בתקציב הקודם היינו צריכים לעשות פעולות חילוץ כדי להציל את הכלכלה הישראלית והם מאפשרות לנו היום לעשות מה שהבטחנו לאזרחי ישראל".

"המשק הישראלי חזק, בנוי על יסודות טובים, התעסוקה היא מהגבוהות בעולם והצמיחה עדיין צפויה להיות גבוהה יותר מבמדינות אירופה", הוסיף לפיד.

לפיד הדגיש, כי "אחרי שיקול עומק החלטנו לא להעלות מיסים. הדבר האחרון שהמשק זקוק לו עכשיו הוא העלאות מיסים. במקום להעלות מיסים נרחיב את הגירעון באופן מדוד, נביא כסף ממקורות אחרים כמו קק"ל, נגבה יותר על משאבי הטבע נרחיב את בסיס גביית המיסים ועוד".

לפיד הדגיש כי לא היה מאבק על העיקרון של העלאת תקציב הביטחון, "מערכת הביטחון יכולה להתייעל וצריכה להתייעל, אבל מהרגע הראשון הבהרנו שאנחנו מבינים שיש כאן סיטואציה יחודית. לא יהיו לנו עוד מכתבים של חיילים רעבים, חיילי צה"ל לא ירעבו במשמרת שלנו".

לפיד הדגיש כי תוכנית מע"מ 0 תאושר עוד לפני התקציב, וציין כי התכנית תהווה חלק משורה של תוכניות נוספות, שכולן יחד תבאנה לירידת מחירי הדירות כבר ב-2015.