בפעילות סניפית
בפעילות סניפיתתנועת אריאל

שנה חדשה התחילה ועמה התחלות חדשות, עם תפקידים חדשים. מי שהתחילו השנה תפקיד מאתגר הן הקומונריות והמדריכים בסניפים.

במדור הנוער של ערוץ 7 החלטנו לראיין את אחת הקומונריות מתנועת הנוער אריאל, שהתחילה את דרכה החדשה והמאתגרת. שאלנו אותה אילו קשיים ראשוניים היא חווה, איך החניכים והצוות קיבלו אותה ומה השאיפה שלה מהשנה הקרובה.

"נכנסתי לקומונה בסניף כפר אברהם בפתח תקווה, הסניף נפתח לפני פחות משנה ומונה ארבעים חניכות וצוות הדרכה של שבע בנות הפועלות ללא הפסקה, עם מרץ, התלהבות והשקעה", מספרת חיה שלומית צור. "רציתי להיות קומונרית מכיוון שהבנתי את חשיבות התפקיד והכוח העצום שקיים בהנהגת הסניף בצורה טובה ובריאה. בנוסף, אני מאמינה בערכים והאידיאלים של התנועה ורוצה לתרום בה".

אילו קשיים את חווה?

"ישנם קשיים איתם הסניף נאלץ להתמודד בתקופה זו. כרגע הסניף פועל בגינה ללא מבנה ואנחנו מנסים, ביחד עם ההורים לפנות לגורמים הנכונים ולהשיג מבנה. בסניף, החניכות הן מכיתה ג' עד ו' ואנחנו מנסים להשיג מדריכה לכיתות ז'- ח' על מנת שהחניכות בשכונה, בגילאים האלו, תוכלנה להגיע ולפעול בסניף".    

מהם היעדים שהצבת לעצמך?

"השאיפה שלי מהתפקיד ומהסניף זה להצליח להגדיל את כמות החניכות, להוציא את הכוחות הטמונים בכל מדריכה וחניכה אל הפועל. ליצור סניף שפועל ועושה למען הכלל לפי ערכי התנועה, סניף שחדור במוטיבציה להיות במקום בו צריך אותו".

צור מתארת את המפגש הראשוני עם החניכות, "את פעילות הפתיחה עשיתי בשבת, הכנתי לחניכות 'חפש את המטמון' שבו הן היו צריכות למצוא חלקי פאזל שיצרו בסוף את סמל התנועה ומשפט שהוא המוטו של הסניף: 'אריאל כפר אברהם: כי כשאנחנו יחד מי יכול עלינו?' החניכות התלהבו וקיבלו אותי בשמחה ובחום".

צור מוסיפה לספר, "בפעילות האחרונה שעשינו יצאו למבצע שנה טובה בשכונה. החניכות הכינו פתקים של שנה טובה מסניף אריאל כפר אברהם ויצאו לחלק לתושבי השכונה, על ידי הדבקת הפתקים לדלתות הדיירים בעזרת מגנטים. לאחר מכן, הכנו שלטים גדולים ותלינו אותם בצמתים מרכזיים ליד הסניף. כולנו פעלנו בשמחה מתוך גאוות יחידה, המדריכות יצרו שיח עם תושבי השכונה על חשיבות התנועה בשכונה, ועכשיו כולנו מחכים לפעילות הבאה".