השר בנט בבית הכנסת שהותקף בפריז
השר בנט בבית הכנסת שהותקף בפריזיח''צ

שר הכלכלה והתפוצות נפתלי בנט (הבית היהודי) הגיע היום (א') לצרפת לצורך ביקור חיזוק והזדהות עם ראשי הקהילה היהודית במדינה ועם גורמים צרפתיים בכירים.

ביקורו של בנט מגיע לאחר מספר אירועים אלימים שחוו יהודי צרפת בחודשים האחרונים, ששיאם תקיפת בית הכנסת 'לה רוקט' בפריז על-ידי המון מוסלמי שצר על המתפללים ששהו במקום.

בנט השתתף באירוע הזדהות במתחם בית הכנסת, וצפוי להיפגש עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת ועם סטודנטים יהודים וכן לבקר בסמינר עלייה.

עוד צפוי יו''ר הבית היהודי להיפגש עם שר הפנים הצרפתי ברנאר קוזנוב ולדון עמו בביטחון הקהילה היהודית ובלחימה באנטישמיות, בנוסף, ייפגש השר בנט עם עיתונאים ואישים צרפתיים נוספים.  

"רק אתמול ראינו באו"ם כיצד נראית שנאת ישראל: יורים טילים על ילדים, אנו מגנים על עצמנו, וישנם תומכי טרור שעל בימת האו"ם מאשימים אותנו ברצח עם", אמר בנט טרם צאתו. "מדינת ישראל אומרת בקול ברור: לא עוד יהודים חסרי מגן, לא עוד יהודים יפחדו ללכת ברחובות.

''אנחנו מביעים בביקור זה את שותפות הגורל עם אחינו בצרפת ובאירופה כולה. אם אחרים לא יהיו שם בשבילם - מדינת ישראל תהיה תמיד שם בשביל כל יהודי באשר הוא יהודי", דבר השר.