גדוד קדם
גדוד קדםדובר צה"ל

באוגדת איו"ש התקיים בשבוע האחרון טקס הענקת תעודות הצטיינות לגדודים שלקחו חלק בפעילות בגזרה לשנת 2014. בטקס הוענק אות הצטיינות לגדוד "קדם" של הנפה הסדירה של פיקוד העורף.

הנפה הוקמה לפני כשנה ומשמשת כ״חטיבה סדירה״ ומורכבת מארבעה גדודים. הנפה הוקמה כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה שבעקבותיה הובן כי יש צורך בכוח סדיר שיתמחה בחילוץ ויוכל לתת מענה לאירועי הרס גדולים בצורה מיידית.

לוחמי הנפה מתמקצעים בתחומים הייחודיים לפיקוד העורף: חילוץ ואב״כ, יחד עם יכולות חי״ר כך שבחירום, ייעודם הוא להוות כוח מקצועי לאירועים הדורשים חילוץ והצלה אך בזמן שגרה לוחמי הנפה מבצעים פעילות ביטחון שוטף בגבולות.

על מנת לשמור על כשירותם במקצועות השונים, בזמן פעילות הביטחון השוטף שהם מבצעים בגזרות השונות, מקיימים הלוחמים אימונים שוטפים, וכן נמצאים בכוננות מתמדת להגיע לכל אירוע חילוץ שידרוש תגבור של כוח חילוץ מיידי- כך לדוגמה, קפצו הלוחמים לאירוע פיצוץ בלון הגז בעכו, והשתתפו במבצע "פתיתים לבנים" בו נדרש הסיוע המקצועי שלהם לאוכלוסייה בסופת השלג.

בשנה האחרונה גדוד ״קדם״ ביצע את פעילות הביטחון השוטף בגזרת החטיבה המרחבית בנימין ואפרים. בין פעולותיו, חיסל כוח מהגדוד מחבל אשר ירה לעבר פילבוקס, השתתף וביצע אין ספור פעילויות מבצעיות, מעצרים, מארבים, סיורים והשתתף בהפרות סדר.

במבצע "שובו אחים" הגדוד לקח חלק משמעותי במאמץ להשבת שלושת הנערים החטופים ולאחר שפעל בגזרת אוגדת איו"ש, במבצע "צוק איתן" היווה הגדוד כוח חילוץ והוקפץ לאירועי נפילות שונים.

סא"ל איתי לוי מג"ד קדם, אמר הערב "לוחמי גדוד קדם פעלו במשך השנה האחרונה בנחישות למען שמירה על תושבי מדינת ישראל, בין אם זה בשמירה על גבולות המדינה ובין אם זה במימוש ייעודם במבצע 'צוק איתן' – הצלת חיים. גדוד קדם ימשיך לשאוף למצוינות בכל פעילות, בט"ש או חילוץ שיידרש לעשות".