נתנאל עראמי ז"ל
נתנאל עראמי ז"לבאדיבות המשפחה

המשטרה חושדת כי נתנאל ערמי שנפל אל מותו מבניין מגורים בפתח תקווה בזמן עבודתו לפני כשבועיים - נרצח על ידי ערבי שעבד עמו וחתך את כבלי הסנפלינג.

עראמי היה בעל חברת סנפלינג והוא עסק במקצוע הזה מספר שנים. בעת עבודתו באותו מגדל בבנייה, בן 11 קומות, נחתך החבל ועראמי צנח אל מותו.

מאז האירוע טענו בני המשפחה בתוקף כי מדובר ברצח לאומני אך במשטרה לא מיהרו להכריז על כך. היום כאמור התיר בית המשפט לפרסם כי המשטרה מעריכה שמדובר בפיגוע לאומני. על שאר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

הוריו של נתנאל ז"ל התלוננו על חוסר יעילותה של המשטרה בחקירת הרצח לכאורה. לדבריהם משטרת ישראל כלל לא הגיעה אליהם לאחר הרצח ולא התעניינה במשפחה על מנת לקבל את גרסתם ופרטי מידע שהיו יכולים להוסיף מידע על הכיוון הלאומני של החקירה.

הוריו של נתנאל עראמי

"גם כשהגיעו אלינו שאלו אותה 'בקטנה' על הסיפור ולא התעניינו כמעט", סיפרה אמו של נתנאל, מרים. "הבן השני שלי דיבר עם נתנאל כמה דקות קודם לכן וגם איתו לא בדקו כלום וחבר אחר שוחח איתו ככל הנראה שניות ובמהלך הנפילה".

בנוסף לטענות אלה, יש למשפחות עראמי טענות נוספות נגד המשטרה על אופן מסירת ההודעה לבני המשפחה. "המשטרה הגיעה באיחור רב לבית האלמנה ובישרו לה על הרצח ללא כל הכנה, כשילדיה הקטנים בידיה. אפס אנושיות. פשוט בושה. כאילו מודיעים לה שהילד שלה נפל בגינה למטה".

מרים האם הבטיחה "להילחם בהתנהלות חסרת האנושיות של המשטרה עד לבירור והסקת מסקנות בעקבות ההתנהלות הזאת כדי שמקרים כאלה לא יישנו".

בני משפחתו של נתנאל מתכוונים לקיים מחר צעדת מחאה מביתם ברחוב יוספטל בבת ים אל תחנת המשטרה בעיר. אחד מבני המשפחה אמר כי עשרות פועלים פלסטיניים עובדים באתר הבנייה ולהערכתנו אחד מהם מעורב במעשה.