קול אחר. בן גביר
קול אחר. בן גבירצילום: פלאש 90

עימות התפתח אמש (שני) בין קבוצה של ערבים למספר קטינות יהודיות לאחר שהערבים טענו שהוכו ואויימו על ידי היהודיות.

כפי שבדרך כלל נעשה עצרה המשטרה דווקא את הקטינות היהודיות וביקשה את הרחקתן למשך חודשיים ימים מרחבי העיר העתיקה.

עורך דינן של הבנות, איתמר בן גביר, טען כי זכויותיהן נפגעו וכי למעשה הן הובאו לבית המעצר במגרש הרוסים אך לאחר שמפקד המקום מסר כי התפוסה במתקן מלאה, הן הוחזרו לתחנת הקישלה שם לא קיבלו מיטה ולא שמיכה וסדין ולא התאפשר להן לישון במהלך הלילה.

עוד טען העורך דין כי הבנות הובאו כאשר הן כבולות באזיקים בניגוד לחוק הנוער. בן גביר טען כי מדובר בפגיעה בזכויות של צעירות יהודיות, והוסיף לגופם של דברים כי לא סביר שבנות צעירות יתקפו מבוגרים וכי בכל מקרה אין סיבה להרחיקן מהעיר העתיקה.

שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה שפירה דחתה הבקשה להרחיקן בחודשיים והסתפקה בעשרה ימים של הרחקה. השופטת קבעה כי בנסיבות העניין יש לתת משקל לא רק לגילן הצעיר של הבנות אלא גם לעובדה כי זכויותיהן נפגעו כי הן הובאו באזיקים לבית המשפט בלי שניתן לכך הסבר, וכי המשטרה לא הצליחה להפריך את הטענות כי במהלך הלילה לא התאפשר להן לישון והן לא קיבלו מיטה ומזרון.

יחד עם זאת קבעה השופטת כי איננה סבורה שהדבר מצדיק שחרור ללא תנאי אלא רק הקלה בתנאים ולכן אסרה על הצעירות להיכנס לעיר העתיקה למשך עשרה ימים.

עו"ד בן גביר אומר הערב כי בכוונתו להמליץ לבנות להגיש תביעה אזרחית וכן לשקול הגשת ערר על החלטת בית משפט השלום בירושלים.

לדבריו, "אמנם עיקר בקשת המשטרה להרחקה ממשית ומאסיבית נדחתה וחשוב גם שהשופטת התייחסה בפרוטוקול להבאת בנות אזוקות, דבר שלצערי הפך לשגרה בבית משפט השלום בעיר, אולם יחד עם זאת, נדמה לי שאין להסתפק בכך ואני סבור שעל בית המשפט היה לשחרר את הצעירות ללא כל תנאי ותוך השתת הוצאות על המשטרה: מעבר לעובדה כי לא הגיוני שבנות קטינות יתקפו מבוגרים, אני גם סבור שהפגיעה הממשית שהן סבלו כמו גם העובדה שחופש התנועה הוא עקרון יסוד במשטר הדמוקרטי, מצדיק היה את שחרורן ללא תנאים".